جولان کرونا در اروپا و آمریکا؛ افزایش آمار مبتلایان به رغم واکسیناسیون

به گزارش تور چین ارزان، ارسال محموله های واکسن در قالب برنامه جهانی کواکس به کشورهای آمریکای لاتین تا شیوع شدید کرونا در کشورهای اروپایی به رغم طرح های واکسیناسیون و فراز و فرود تدابیر و محدودیت ها در این کشورها تازه ترین اخبار کرونایی اروپا، آمریکا و آمریکای لاتین است.

جولان کرونا در اروپا و آمریکا؛ افزایش آمار مبتلایان به رغم واکسیناسیون

با ما سفر کنید و با لحظه آخری تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به رغم گذشت چند ماه از شروع طرح های هر چند نامتقارن واکسیناسیون کووید-19 در شماری از کشورهای دنیا، بر اساس آمار تارنمای وردو میترز شمار مبتلایان دنیای ویروس کرونا در فرایندی صعودی از مرز 124 میلیون و 300 هزار نفر و شمار جانباختگان از مرز دو میلیون و 735 هزار نفر گذشت.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه و انگلیس به ترتیب با ثبت بیش از 30 میلیون و 576 هزار، 12 میلیون و 51 هزار، 11 میلیون و 686 هزار، چهار میلیون و 466 هزار و چهار میلیون و 301 هزار مورد ابتلا به بیماری همه گیر در صندلی پنج کشور نخست فهرست دنیای قرار دارند.

به لحاظ موارد فوت کووید-19 نیز آمریکا، برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب با ثبت بیش از 555 هزار، 295 هزار، 198 هزار، 160 هزار و 126 هزار در صدر فهرست دنیای قرار دارند.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده در تارنمای our world in data، از دسامبر 2020 (آذر- دی 99) و تزریق نخستین دوز از واکسن فایزر- بیون تک در انگلیس تا کنون بیش از 458 میلیون دوز واکسن کووید-19 در 146 کشور دنیا تزریق شده است.

آمریکا، چین، هند و انگلیس به ترتیب با استفاده بیش از 124، 74، 45 و 29 میلیون دوز واکسن کرونا، در صندلی چهار کشور نخست دنیا در پیشبرد برنامه واکسیناسیون قرار دارند. شیلی نیز با تزریق بیش از هشت میلیون دوز واکسن کووید-19، پیشتاز کشورهای آمریکای لاتین در برنامه واکسیناسیون است.

به گزارش تارنمای سازمان بهداشت پان آمریکن، در روزهای اخیر در قالب برنامه دنیای کوواکس زیر نظر سازمان دنیای بهداشت به منظور دسترسی عادلانه کشورها به واکسن کرونا، چندین محموله واکسن به پنج کشور برزیل، بولیوی، پاراگوئه، نیکاراگوئه و اکوادور در آمریکای لاتین رسید.

به این ترتیب برزیل یک میلیون و 22 هزار و 400 دوز، بولیوی 228 هزار دوز، پاراگوئه 36 هزار دوز، نیکاراگوئه 135 هزار دوز و اکوادور 84 هزار دوز واکسن در چارچوب کوواکس واکسن کرونا دریافت کردند.

آمریکا

به گزارش تارنمای سی ان بی سی، به رغم شتاب آمریکا در انجام برنامه واکسیناسیون علیه کرونا و تزریق روزانه حدود دو میلیون و 500 هزار دوز واکسن اما با لغو محدودیت ها در بسیاری از ایالت ها و گسترش انواع مسری تر بیماری، شماری از مقام های بهداشتی از شرایط رو به وخامت در این کشور هشدار داده اند.

راچِل والِنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها دیروز دوشنبه در نشستی خبری ضمن ابراز نگرانی از افزایش غیر قابل اجتناب موارد ابتلا به کووید-19، لغو محدودیت ها را تهدیدی جدی برای پیشرفتِ حاصل شده دانست.

همچنین به گزارش رویترز، با گذشت چند روز از حرف و حدیث های فراوان پیرامون عوارض جانبی واکسن انگلیسی آسترازنکا و عقب نشینی کشورها از استفاده این محصول، مقامات آمریکایی، اثربخشی 79 درصدی آسترازنکا بر بیماران دارای علائم را زیر سوال بردند.

برزیل

همزمان با عبور شمار مبتلایان در برزیل از ایستگاه 12 میلیون نفر (دیروز دوشنبه)، وخامت شرایط شیوع کرونا در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه این کشور به اندازه ای است که دولت به منظور یافتن راهکاری برای تامین تجهیزات مورد احتیاج انتوبه کردن بیماران، دست به دامان صنایع پزشکی شد.

برزیل دومین کشور دنیا با بیشترین آمار موارد ابتلا و فوت کووید-19 در حالی با موج کشنده بیماری دست وپنجه نرم می نماید که طبق هشدار کارشناسان، روزهایی اسفناک تر در پیش است.

مقام های محلی شهر ریودوژانیرو از تعطیلی سراسری کلیه مشاغل غیر ضروری تا 10 روز آینده اطلاع دادند.

آلمان

به گزارش خبرگزاری افه، با فرایند صعودی شمار مبتلایان کووید-19، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و سران 16 ایالت فدرال این کشور پس از جلسه ای 11 ساعته، نسبت به تمدید و افزایش تدابیر محدودنماینده در حوزه فعالیت های مالی و سفرهای برون مرزی و خارجی تصمیم گیری کردند.

مقامات آلمانی پیرامون مسئله تمدید کلیه اقدامات مقابله ای علیه همه گیری تا 18 آوریل (29 فروردین) برای غلبه بر موج سوم بیماری به توافق رسیدند.

تا کنون بیش از دو میلیون و 678 هزار نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 75 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

مکزیک

مکزیک نیز از دیروز دوشنبه، برای اولین بار توزیع 940 هزار و 222 دوز واکسن چینی کانسینو را شروع کرد. این میزان بخشی از مجموع 35 میلیون دوز واکسن خریداری شده از این شرکت چینی است.

به این ترتیب با احتساب کانسینو، این کشور آمریکای لاتین تا کنون بیش از 9 میلیون دوز واکسن متعلق به شرکت های تولیدی گوناگون تامین نموده است؛ سه میلیون و 89 هزار دوز فایزر، 870 هزار دوز آسترازنکا، سه میلیون دوز واکسن چین سینوواک و 40 هزار دوز اسپوتنیک وی روسیه.

تا کنون بیش از دو میلیون و 197 هزار نفر در مکزیک به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 198 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه

به گزارش نشریه ال پائیس، وزارت بهداشت فرانسه روز گذشته دوشنبه، شمار موارد ابتلای جدید روزانه را 15 هزار و 792 نفر گفت که هر چند این آمار نسبت به روز یکشنبه بیانگر کاهشی نسبی است اما در مقایسه با دوشنبه هفته گذشته (شش هزار و 471 نفر) نشان دهنده افزایشی تقریبا دوبرابری است.

فردریک والتو رئیس فدراسیون بیمارستان های فرانسه امروز (سه شنبه) با هشدار از سرعت بسیار بالای شیوع بیماری با وجود تدابیر قرنطینه در این کشور گفت، ویروس با سرعتی سرگیجه آور در فرانسه در حال گسترش است.

وی همچنین هشدار داد: در صورتی که نتوانیم شیوع بیماری را مهار کنیم، نظام سلامت تا سه هفته آینده با شوکی بی سابقه روبرو خواهند شد.

ژان کستکس نخست وزیر فرانسه هم از قرنطینه پاریس و 16 استان دیگر این کشور به مدت یک ماه برای مقابله با موج سوم کرونا اطلاع داد.

اسپانیا

اسپانیا با ثبت بیش از سه میلیون و 228 هزار مورد ابتلا به بیماری همه گیر در صندلی هشتمین کشور درگیر دنیا در حالی برای جذب گردشگران خارجی و به کار انداختن دوباره چرخ های صنعت آسیب دیده گردشگری شتاب زده است که لغو محدودیت سفر مسافران خارجی به رغم تداوم ممنوعیت جابجایی مسافران داخلی در روزهای اخیر به تناقض و محل اختلاف در این کشور اروپایی شده است.

به گزارش نشریه لا وانگواردیا، کمیسیون اروپا ضمن یادآوری خطر یکسان انتقال بیماری هم در بخش سفرهای داخلی و هم سفرهای بروزن مرزی از اسپانیا خواست تا از سازگاری لازم میان تدابیر اعمال شده در سفرهای مختلف اطمینان حاصل کند.

طبق اعلام دولت، سفر گردشگران خارجی به خاک اسپانیا هر چند بلا مانع است اما این افراد نمی توانند از ایالتی به سایر ایالت ها سفر نمایند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اسپانیا در این کشور تا کنون شش میلیون و 321 هزار و 908 دوز واکسن از شرکت های فایزر، مودرنا و آسترازنکا تزریق شده است. با این وجود افزایش شمار موارد ابتلا در 11 منطقه و همچنین افزایش شمار موارد بستری در بیمارستان ها در 10 نقطه اسپانیا، موجب ایجاد نگرانی ها در ایالت ها شده است.

ایتالیا

شمار موارد ابتلا و فوت ویروس کرونا در ایتالیا نیز به ترتیب با ثبت 13 هزار و 846 و 386 مورد جدید در 24 ساعت گذشته به بیش از سه میلیون و 400 هزار مبتلا و بیش از 73 هزار مورد فوت رسید.

به نوشته ال پائیس، ایتالیا نیز با پر شدن حدود 42 درصد تخت های بیمارستانی با فشار ناشی از گسترش بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می نماید.

انگلیس

همزمان با پیشرفت برنامه واکسیناسیون کووید-19 در انگلیس، دولت این کشور در آستانه گام دوم کاهش محدودیت های کرونایی، با پیشنهاد لایحه ای به مجلس، از جریمه پنج هزار پوندی برای افرادی که بدون دلیل موجه اقدام به سفر می نمایند، اطلاع داد. بر اساس این لایحه افراد فقط برای مواردی مانند کار، تحصیل، شرکت در مراسم ختم یا عروسی، امور پزشکی و موارد مشابه قادر به انجام سفرهای خارجی هستند؛ در غیر اینصورت 5 هزار پوند جریمه می شوند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز هشدار داد که این کشور نیز به رغم پیشبرد برنامه واکسیناسیون سراسری، از موج سوم شیوع این ویروس در امان نخواهد بود.

وزیر بهداشت انگلیس می گوید که محدودیت ها در زمینه سفرهای خارجی برای جلوگیری از ورود افراد مبتلا به کرونا و گونه های جدید این ویروس به انگلیس حائز اهمیت است. مت هنکاک در گفت وگو با اسکای نیوز بیان کرد که 23 فروردین کارگروه ویژه دولت درباره تاریخ از سرگیری سفرهای خارجی تصمیم گیری می نماید.

تا آن موقع، هیچ کس بر اساس لایحه پیشنهادی دولت حق سفر و خروج از انگلیس را بدون ارائه دلیل موجه ندارد.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1829

به "جولان کرونا در اروپا و آمریکا؛ افزایش آمار مبتلایان به رغم واکسیناسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولان کرونا در اروپا و آمریکا؛ افزایش آمار مبتلایان به رغم واکسیناسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید