حقایقی جالب از اقتصاد کانادا

به گزارش تور چین ارزان، بر خلاف تصور عمومی که کانادا را سرزمینی پوشیده از برف و یخ می داند، کانادا سومین کشور غنی دنیا از نظر دارا بودن منابع طبیعی است.

حقایقی جالب از اقتصاد کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، کانادا از قرن پانزدهم کشف شد و اندکی بعد به تصرف فرانسه و انگلیس درآمد. این کشور که در سال 1867 استقلال کامل خود را به دست آورد، در حال حاضر دهمین اقتصاد بزرگ دنیا محسوب می گردد و همیشه در رده بندی های دنیای جز بهترین کشورها از نظر کیفیت زندگی معرفی شده است.

در ادامه با حقایقی جالب از اقتصاد این کشور آشنا می شوید:

1-کیفیت زندگی

طبق رده بندی اجرا شده توسط مجمع دنیای اقتصاد، کانادا پس از سوئیس دارای دومین کیفیت بالای زندگی در بین تمام کشورهای دنیا است.

2-صادرات

کانادا در تجارت خارجی خود وابستگی بسیار زیادی به همسایه جنوبی خود یعنی آمریکا دارد به گونه ای که در سال 2018، 75 درصد کل صادرات 450 میلیارد دلاری این کشور به آمریکا بوده است. انگلیس و چین دومین و سومین شرکای بزرگ تجاری این کشور هستند.

3-منابع طبیعی

ارزش منابع طبیعی کانادا شامل نفت، گاز، مواد معدنی، اورانیوم و نمک حدود 33.2 تریلیون دلار برآورد می گردد و این کشور سومین دارنده بزرگ ذخایر طبیعی دنیا است.

4-ذخایر نفت

استان آلبرتا کانادا دارای نفت زیادی است و برآورد می گردد که این کشور سومین دارنده بزرگ ذخایر نفتی در دنیا باشد.

5-اقتصاد دریا

کانادا دارای 125 هزار و 567 مایل ساحل است و صنایع غذایی دریایی این کشور سالانه 4 میلیارد دلار به فراوری ناخالص داخلی این کشور اضافه می نمایند.

6-اقتصاد سلامت

در مقایسه با شهروندان آمریکا، کانادایی ها به طور متوسط سالانه 4569 دلار در سال هزینه درمانی دارند که تقریبا نصف سرانه درمانی 9086 دلاری در آمریکا است.

7-اندازه اقتصاد

طبق اعلام بانک دنیای، کانادا با داشتن فراوری ناخالص داخلی معادل یک تریلیون و 709.327 میلیارد دلار، دهمین اقتصاد بزرگ دنیا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 551

به "حقایقی جالب از اقتصاد کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب از اقتصاد کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید