حمله سایبری به سازمان های فدرال آمریکا به وسیله VPN

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- گزارش ها حاکی از آن است که سازمان های فدرال آمریکا به وسیله یک فیلتر شکن هک شده اند.

حمله سایبری به سازمان های فدرال آمریکا به وسیله VPN

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تچ رادار، وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) برای تحقیقات درباره هک سازمان های فدرال، به این پرونده ورود نموده است. به گفته مقامات ارشد و مسئول، این حمله در زمان ریاست جمهوری ترامپ شروع شده، ولی اخیرا کشف شده است.

هدف قرار دادن ادارات دولتی آمریکا با حمله سایبری

هکر ها در حملات سایبری اخیر به سازمان های دولتی آمریکا، از شکاف در نرم افزار ها استفاده نموده اند. این حمله سایبری اخیر با استفاده از یک فیلترشکن (VPN) با نام Pulse Connect Secure انجام شده و هکر ها به سیستم های کاربران دسترسی یافته اند.

شواهد موجود حاکی از آن است که، بیش از 12 سازمان فدرال آمریکا از این فیلترشکن (VPN) استفاده می نموده اند. هفته گذشته در یک دستورالعمل فوری امنیت سایبری از تمام سازمان های فدرال خواسته شد تا سیستم های شان را آنالیز نمایند و گزارش دهند. شواهد نشان دهنده این هستند که حداقل 5 سازمان فدرال هک شده اند.

شرکت فراوری نماینده این فیلتر شکن اعلام نموده است که مشکل این نرم افزار را تا روز دوشنبه حل می نماید. البته به گفته یکی از مقامات مسئول پرونده، تحقیقات دولت از شرکت سازنده این نرم افزار (Pulse Connect Secure) در مراحل اولیه واقع شده است، به همین دلیل میزان آسیب و خسارات این حمله سایبری هنوز به صورت کامل معین نیست.

شرکت امنیت سایبری FireEye این حملات سایبری را به هکر هایی که احتمالاً مستقر در چین هستند نسبت داده است. طبق گفته های مسئولان این شرکت، هکر های موردنظر از آسیب پذیری در Pulse Connect Secure برای هک کردن ده ها سازمان به منظور جاسوسی استفاده کردند. اگرچه CISA این حملات را به طور رسمی به هکر های مستقر در چین نسبت نداده است، اما ایالات متحده اخیراً سوء ظن هایی را که روسیه در پشت پرده هک سال گذشته Solar Winds بوده، تأیید نموده است.

تا به امروز سازمان های خدمات اقتصادی، دولت و صنایع پیمانکاری دفاعی به وسیله نقص امنیتی در Pulse Connect Secure هدف قرار گرفته اند. با این حال، محققان امنیتی Carmakal و FireEye همچنین سازمان هایی را در بخش های حمل و نقل، انرژی، خدمات حرفه ای و ارتباطات را، از دیگر قربانیان این حمله نام برده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1954

به "حمله سایبری به سازمان های فدرال آمریکا به وسیله VPN" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله سایبری به سازمان های فدرال آمریکا به وسیله VPN"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید