اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می یابد

به گزارش تور چین ارزان، معاون وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه و چین به کوشش برای دخالت و سودجویی در منطقه غرب آسیا، گفت: اقدام واشنگتن ضد این مسئله در سال آینده افزایش می یابد.

اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک می گوید که واشنگتن در سال آینده میلادی، اقدامات خود برای مقابله با حضور روسیه و چین در منطقه غرب آسیا را افزایش می دهد.

به نوشته وبگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا، شنکر ضمن تکرار اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: با اینکه در سال گذشته موفقیت هایی در سیاست های [خارجی]دولت داشتیم، اما می بینیم که هنوز چالش ها پا برجاست. این شامل نفوذ شرورانه ایران در منطقه و دنیا نیز می گردد.

وی درباره کوشش های روسیه و چین برای حضور در غرب آسیا شرح داد: می دانم که در سال 2020، ما شاهد افزایش کوشش های آمریکا برای مقابله با دخالت های روسیه و اخاذی های چین در منطقه خواهیم بود.

معاون وزیر خارجه آمریکا با سازنده خواندن سفر خود به مصر، گفت: مصر نقش حیاتی در امنیت و ثبات منطقه ایفا می نماید. اداره کانال سوئز، یک همکاری ضد تروریستی است.

شنکر پیشتر هم با ذکر سه تهدید اصلی علیه منافع ملی آمریکا، مدعی شده بود: نفوذ مخربی که ایران در حال پراکنده کردن آن در خاورمیانه و فراتر از آن است؛ معضل تروریسم، به خصوص تهدید های ایجاد شده از سوی داعش و القاعده و رشد نفوذ چین و روسیه. (جزئیات بیشتر)

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ابتدای کار خود سیاستی به شدت ضدچینی در پیش گرفته و کوشش نموده به روش های مختلف نفوذ سیاسی، مالی و نظامی این کشور را محدود کند. اتخاذ راهبرد موسوم به ایندوپاسیفیک آزاد و گگردده، فشار به کشور های مختلف برای عدم همکاری با چین در زمینه اینترنت نسل پنجم، فروش تسلیحات به تایوان و حمایت از اعتراضات خشونت آمیز در هنگ کنگ، از جمله اقداماتی است که واشنگتن در نزدیک به سه سال پیش علیه پکن در دستور کار قرار داده است.

از سوی دیگر علی رغم بعضی ادعا ها مبنی بر نزدیکی ترامپ به روس ها، وی طرح کنگره آمریکا را مبنی بر تحریم های ضد روسیه، از جمله تحریم و توقف پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 امضا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 833

به "اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام علیه نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید