خان کُشی؛ رمانی تاریخی از مقاومت مردم چهارمحال و بختیاری

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، کتاب خان کشی رمانی تاریخی به قلم احسان قائدی است که به همت نشر معارف چاپ و روانه بازار نشر شده است.

خان کُشی؛ رمانی تاریخی از مقاومت مردم چهارمحال و بختیاری

کتاب خان کشی، روایت حماسه آفرینی اهالی روستای مارکده در استان چهارمحال و بختیاری است که در برابر ظلم و غارت خان های بختیاری که در کوشش بودند همه زمین های آن منطقه را به زور از مردم بگیرند ایستادگی کردند و در برابر حمله غارتگران و دزدان منطقه که از آن ها باج می خواستند جانانه می ایستند و حماسه آفرینی می نمایند.

در بخشی از کتاب می خوانیم: هوا خنک شده بود و از ابرها در آسمان خبری نبود. احمد چشم هایش را بسته بود تا نوازش باد را ذره ذره روی صورتش احساس کند و با تمام وجود خنکی بادی که از روی زاینده رود می گذشت را به ریه هایش بکشد. انگار اسب ها هم در این هوا کیفور شده بودند، بال می زدند و می رفتند. افسار را شل گرفته بود تا هرجور دلش می خواهد بتازد. بوی علف تازه بدجور در دماغش پیچیده بود. خودش را کمی روی اسب کش آورد. صدای نازک و زنانه اما پرهیبتِ هِی کردن اسب، رشته افکارش را پاره کرد. فراموش نموده بود هرکس مسابقه را ببازد، باید تاوان بدهد و وسط روستا آبرویش را به حراج بگذارد.

خان کُشی روایتی عاشقانه است علاوه بر این در فضای روستایی و بکر روایت می گردد. اهالی روستا در برابر زورگویی های 2 خان منطقه می ایستند و آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می گذارند به همین علت نام خان کشی انتخاب شده است. خان کُشی در چاپ اول خود به قیمت 55 هزار تومان ودر شمارگان هزار جلد وارد بازار شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2527

به "خان کُشی؛ رمانی تاریخی از مقاومت مردم چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خان کُشی؛ رمانی تاریخی از مقاومت مردم چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید