خبرنگاران استاد پیشکسوت تشخیص بیماری های کلیوی بچه ها درگذشت

به گزارش تور چین ارزان، شیراز - خبرنگاران- دکتر قمر حسینی الهاشمی استاد پیشکسوت پزشکی بچه ها و بنا به توصیف دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنیانگذار تشخیص و درمان بیماری های کلیوی بچه ها (نفرولوژی اطفال) ایران در سن 89 سالگی در شیراز درگذشت.

خبرنگاران استاد پیشکسوت تشخیص بیماری های کلیوی بچه ها درگذشت

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه بیست و هفتم اسفند 99 در پی درگذشت قمر حسینی الهاشمی،در پیغامی درگذشت این استاد دانشگاه را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: درگذشت بانوی فرهیخته، مرحومه استاد قمر حسینی الهاشمی، ضایعه دردناکی است که عمیقا مایه تاثر و تالم شد؛ بانوی شایسته و اندیشمندی که از افتخارات جاویدان جامعه پزشکی کشور و استان فارس بود و حضور پرافتخارش، بر غنای دانش پزشکی در کشور اضافه کرد.

در پیغام دکتر مهرزاد لطفی آمده است : ایشان که وجود پربرکتشان، مهر تاییدی بر توانمندی قشر بانوان کشور عزیزمان و همچون سایه ساری بر فراز جامعه پزشکی فارس بود و از سنین جوانی تا سرانجام حیات ارزشمندشان، لحظه ای از رسالت والای دانش آفرینی، غافل نماند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: دکتر قمر حسینی الهاشمی، بنیانگذار نفرولوژی بچه ها (بیماری های کلیوی اطفال) در ایران است، وی متولد پانزدهم اردیبهشت سال 1310 بود که در پی قرارداد علمی دانشگاه پزشکی شیراز با دانشگاه آمریکا، در سال 1341، به این کشور سفر کرد و دوره رزیدنتی و یک قسمت از فوق تخصصی عفونت های ادراری را در آمریکا به اتمام رساند.

در سال 1369، فوق تخصصی کلیه اطفال برای نخستین بار در شیراز راه اندازی شد که با حضور این استاد علم پزشکی، رونقی ویژه یافت.نخستین دستگاه دیالیز بچه ها در این بخش، از سوی این بانوی تلاشگر عرصه پزشکی، اهدا شد. انتخاب او به عنوان استاد نمونه کشور، از جمله افتخارات دکتر حسینی الهاشمی است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی در طول این سال ها، به عنوان دبیر بورد کلیه اطفال، فعالیت داشت.

این متخصص نفرولوژیست سال ها در حوزه بیماری های کلیوی و آزمایش های کلیوی و تشخیص و درمان بیماری های مربوط به کلیه بچه ها تحقیق و پژوهش کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1817

به "خبرنگاران استاد پیشکسوت تشخیص بیماری های کلیوی بچه ها درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد پیشکسوت تشخیص بیماری های کلیوی بچه ها درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید