خبرنگاران سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواهان ورود به یمن شد

به گزارش تور چین ارزان، تهران- خبرنگاران- سازمان پزشکان بدون مرز در پی شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا از مقام های یمنی خواست اجازه ورود یاری های پزشکی و زمینه حضور کارکنان امور بشردوستانه در این کشور را برای مقابله با این ویروس فراهم سازند.

خبرنگاران سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواهان ورود به یمن شد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این نهاد غیردولتی روز آدینه در بیانیه ای اعلام نمود که مقام های مختلف در یمن، اقداماتی را برای مقابله با کرونا اتخاذ نموده اند و این در حالی است که پنج سال جنگ باعث فروپاشی نظام بهداشتی این کشور شد است.

کارولین سیگین رییس برنامه های سازمان پزشکان بدون مرز در یمن، ورود تجهیزات پیشگیرانه و ابزارهای مورد احتیاج برای آزمایش های پزشکی به این کشور را ضروری دانست.

وی تاکید نمود که مقام های یمنی باید زمینه ورود کارکنان و متخصصان اصلی در زمینه پزشکی و دیگر کارکنان یاری نماینده به این حرفه و نیز کارکنان نهادهای خارجی به یمن را فراهم نمایند.

سازمان پزشکان بدون مرز اضافه کرد که به مقام های یمنی مستقر در عدن (دولت مستعفی) و صنعا (دولت نجات ملی) برای ایجاد مراکزی به منظور درمان کرونا یاری نموده است.

این نهاد بین المللی با یادآوری خطر شیوع کرونا در یمن و لزوم مقابله با آن، اضافه کرد که تا این لحظه هیچ مرکز کاملا آماده ای در این کشور وجود ندارد.

این در حالی است که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یمن روز آدینه در شهر الشحر استان حضرموت واقع در شرق یمن شناسایی شد.

ثبت نخستین ابتلا به این ویروس در کشور فقیر و جنگ زده یمن در حالی است که نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشوری که از شرایط بهداشتی وخیم به دلیل جنگ چند ساله میان نیروهای دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف سعودی و جنبش انصارالله رنج می برد، بالا گرفته است.

عربستان و امارات از فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با یاری آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن شروع کردند.

بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1210

به "خبرنگاران سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواهان ورود به یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا خواهان ورود به یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید