خبرنگاران 160هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است

به گزارش تور چین ارزان، بروجرد - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: 160هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده در سطح زمین های این شهرستان از سال 96 تا به امروز ایجاد شده است.

خبرنگاران 160هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است

جهت دریافت خدمات طراحی خانه دوبلکس ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عزت الله نباتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از این مقدار اراضی باغی ایجاد شده که اختصاص به کشت بادام دارد 46 هکتار در سالجاری اجرا شده است.

وی گفت: برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده حدود 27 اصله نهال رایگان توزیع و برای هرهکتار سه میلییون تومان هزینه شده و به طور متوسط در هر هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: تا پیش از سال 96 طرح های ناچیزی در مورد توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده اجرا شده است.

نباتی اضافه کرد: در هر هکتار اراضی باغی کشت بادام بین 700تا یک میلیون تن بادام است که حدود پنج میلیون تومان در هرهکتار سودآوری داشته که 10برابر هزینه درآِمد کشت گندم است.

وی مجموع اراضی باغی این شهرستان را بیش از 12هزار و 600 هکتار بیان کرد و اضافه کرد: سالانه 90 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان فراوری می گردد.

نباتی گفت: محصولات باغی شهرستان بروجرد شامل گلابی، سیب، به، آلبالو، آلو، گیلاس، زردآلو، انگور، هلو، شلیل، گردو، بادام، فندق، سنجد و انجیر می باشند.

طرح احداث چهار هزار و 40 هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان لرستان طی سال 96 تا به امروز صورت گرفته و امروز پنجشنیه به وسیله ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری رسما بهره برداری می گردد.

لرستان بین 2.9 تا سه میلیون تن فراوری کشاورزی و باغی دارد، 800 هزار هکتار زمین زراعی و 42 هزار و 600 هکتار باغ مثمر با فراوری 280 هزار تن ظرفیت بزرگی برای این استان محسوب می گردد و پنج میلیارد و 300 میلیون تومان ارزش فراوریات کشاورزی لرستان در زیر بخش های زراعی، دامی و باغی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1310

به "خبرنگاران 160هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 160هکتار اراضی باغی شیبدار در بروجرد ایجاد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید