خرید نفت دومین پالایشگاه هندی از آمریکا

به گزارش تور چین ارزان، شرکت بهارات پترولیوم هند با خرید نفت مارس و پوزیدون که سولفور بالایی دارند در یک مناقصه، برای نخستین بار از آمریکا نفت وارد می نماید.

خرید نفت دومین پالایشگاه هندی از آمریکا

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، بهارات پترولیوم دومین پالایشگاه هندی است که پس از دیدار ماه گذشته نارندرا مودی، نخست وزیر هند از واشنگتن نفت خلیج آمریکا را خریداری می نماید.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته بود آمریکا به دنبال صادرات محصولات انرژی بیشتر به هند است.

شرکت بهارات پترولیوم محموله ای به میزان 500 هزار بشکه از هر یک از گریدهای مارس و پوزیدون را برای تحویل در فاصله 26 سپتامبر تا 10 اکتبر خریداری نموده است.

به گفته راماچاندران، مدیر پالایشگاه های بهارات پترولیوم، قیمت محموله نفت آمریکایی در مقایسه با قیمت نفت دارای سولفور بالا از خاورمیانه به شکل منطقی رقابتی خواهد بود.

شرکت ایندین اویل که بزرگترین پالایشگاه هند است، اوایل ماه جاری 1.6 میلیون بشکه نفت مارس خریداری کرد.

به گفته یک منبع بازرگانی، بهارات پترولیوم این محموله را از شل خریداری نموده است.

پالایشگاه ها در هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت در دنیا است، واردات نفت خام را متنوع می نماید زیرا با وجود کوشش های فراوریکنندگان اوپک و غیر اوپک برای کاهش فراوری و حمایت از قیمت ها، به دلیل اشباع عرضه دنیای گزینه های ارزان تری موجود هستند.

سهم نفت خاورمیانه در واردات هند در ماه میلادی گذشته کاهش یافت و به پایین ترین میزان از اکتبر سال 2015 رسید در حالی که واردات این کشور از آفریقا، آمریکای جنوبی و آسیای مرکزی از جمله روسیه افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، دینامیک های کنونی بازار نیز به برنامه هند برای روابط انرژی عمیق تر با آمریکا یاری نموده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نسبت به نفت دبی که قیمت پایه خاورمیانه است، به دلیل افزایش فراوری شل آمریکا و همچنین کاهش فراوری اوپک که میزان عرضه نفت ترش خاورمیانه را کاهش داده، اُفت نموده است.

هند جدیدترین کشور آسیایی پس از کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند، استرالیا و تایوان است که پس از کاهش فراوری اوپک و افزایش قیمت نفت ترش سنگین یا گریدهای حاوی سولفور بالا به خرید نفت آمریکا اقدام می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 736

به "خرید نفت دومین پالایشگاه هندی از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید نفت دومین پالایشگاه هندی از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید