در ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل احیاء می گردد

به گزارش تور چین ارزان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احیای درب ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل به سمت بازار تاریخی اطلاع داد.

در ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل احیاء می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، کریم لطفی معاون میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر توضیح داد: بازگشایی حمام از سمت بازار قیصریه در سال 91 مطرح شده بود و تاکنون به دلیل مسائل حقوقی فعلا انجام نشده است.

او اضافه نمود: با تصویب این مهم در شورای فنی اداره کل برابر نقشه های مصوب قبلی این طرح عملیاتی شده و این معبر با هدف رونق هرچه بیشتر واحدهای تجاری بازگشایی می گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل تاکید نمود: حمام وکیل در مجاورت بازار تاریخی اردبیل از بناهای قدیمی شهر اردبیل و منتسب به دوره صفویه است.

او اضافه نمود: در سال های اخیر با حفظ وضع موجود و پلان حمام واحدهای تجاری اجرا شده و در طبقه فوقانی آن نیز پاساژ احداث شده است.

لطفی تاکید نمود: بازگشایی معبر از حمام به بازار تاریخی منجر به رونق واحدهای تجاری خواهد شد که با اخذ نظر دستگاه های متولی و مطابق ضوابط و اصول تعریف شده عملیاتی می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 283

به "در ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل احیاء می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "در ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل احیاء می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ورودی حمام قدیمی وکیل اردبیل احیاء می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید