دست دادن و روبوسی در روزهای کرونایی ممنوع

به گزارش تور چین ارزان، فوق تخصص عفونی گفت: با توجه به شیوع کرونا، افراد به هیچ عنوان نباید به دست دادن و روبوسی بپردازند.

دست دادن و روبوسی در روزهای کرونایی ممنوع

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت وگو با خبرنگار در پاسخ به این سوال که آیا می توان سال جدید به عید دیدنی رفت، گفت: بر خلاف تمامی سال ها که دید و بازدید یا همان عید دیدنی توصیه می شد سال جاری از این کار به صورت جدی باید خودداری گردد.

او اضافه نمود: افراد به هیچ عنوان نباید در خانه به دست دادن و روبوسی بپردازند و همچنین باید تمامی برنامه ریزی های خود را برای مسافرت کنار بگذارند.

نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز اظهار کرد: ویروس کرونا در مرحله دوم گسترش خود واقع شده است و پیش بینی ها حاکی است، موج سوم شیوع کرونا ، هفته اول و دوم فروردین است.

وی تاکید نمود : خارج نشدن از منزل و نبود دید و بازدیدها در نوروز سال آینده از مهمترین اقدام هایی است که باید برای پیشگیری ها در نظر گرفته گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مردم خواست آیین سنتی دید و بازدیدهای نوروز را به زمان های دیگر و پس از گذر از شیوع ویروس کرونا موکول نمایند.

ویروس سرکش و خطرناک کرونا در تمام دنیا منتشر شده است و کشور ایران از این قاعده مستثنی نیست. در درجه اول کادر درمانی خط مقدم مقابله با این ویروس کشنده هستند. اما همه افراد و اقشار جامعه باید برای حل این مشکل جدی وارد کار شوند و طبق شرایط وظایف خاص خود را عملی نمایند.

ویروس کرونا؛ افراد در معرض خطر برای پیشگیری از کرونا چه اقداماتی انجام دهند؟

برای پیشگیری از ویروس کرونا باید اقدامات زیر را به درستی انجام داد.

1: دست های خود را مرتب با آب و صابون یا مایع بشوییم و از دست دادن و روبوسی به صورت جدی پرهیز کنیم.

2: تا حد ممکن از تردد در مکان های عمومی و شلوغ پرهیز کنیم و اگر احتیاج به حضور در بیرون از منزل را داشتیم رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیریم.

سازمان دنیای بهداشت: کرونا به سطح همه گیری دنیای رسیده است/ تقدیر از کوشش های ایران در مواجهه با کرونا

3: از سفر کردن به شدت پرهیز کنیم و بدانیم این یک مسئله مهم و جدی است؛ چرا که جان خود و صد ها هزار نفر دیگر در مقصد را به علت خودخواهی و رفتار های بچگانه به خطر خواهیم انداخت.

4: متخصصان عفونی توصیه می نمایند از خیر دید و بازدید های نوروز سال جاری بگذریم و به زندگی و جان یک دیگر احترام بگذاریم.

اقداماتی که برای مهار کرونا باید انجام دهیم بسیار ساده هستند و انجام این کار های کوچک و پیش پا افتاده اثرات بزرگی در مهار ویروس کرونا خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1157

به "دست دادن و روبوسی در روزهای کرونایی ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست دادن و روبوسی در روزهای کرونایی ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید