دومینوی ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: سقوط قیمت نفت به خاطر همه گیری ویروس کرونا و جنگ غیرمنتظره قیمت بین عربستان و روسیه باعث افزایش ورشکستگی شرکتهای نفت و گاز آمریکای شمالی در سه ماهه دوم امسال میلادی شده است.

دومینوی ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم ، در شرایطی که قیمت نفت هنوز پایین است و موج دوم همه گیری ویروس کرونا فرایند بهبود تقاضا برای سوخت را تهدید می نماید، ورشکستگی های نفت و گاز در امریکای شمالی همچنان ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش رویترز، سقوط قیمت نفت به خاطر همه گیری ویروس کرونا و جنگ غیرمنتظره قیمت بین عربستان و روسیه باعث افزایش ورشکستگی ها در سه ماهه دوم امسال میلادی شده است. از جمله شرکت هایی که در این بین اعلام ورشکستگی نموده اند عبارتند از: شرکت چیساپیک انرژی و وایتینگ پترولیوم.

طبق گزارش شرکت حقوقی هاینز اند بون، 18 شرکت فراوری کننده نفت در سه ماهه دوم امسال میلادی اعلام ورشکستگی نموده اند که بالاترین رقم از سه ماهه دوم سال 2016 سال است یعنی زمانی که 34 شرکت اعلام ورشکستگی نموده بودند. در کل 23 فراوری کننده نفتی و 18 شرکت خدمات میادین نفتی در امسال میلادی به دنبال حفاظت از خود در برابر بدهی هایشان بوده اند.

قیمت نفت خام آمریکا در حال حاضر حدود 40 دلار در هر بشکه است و این قیمت برای بسیاری از فراوریکنندگان نفت شیل که زیر بار سنگین بدهی قرار دارند کافی نیست.

وکلای این شرکت حقوقی هشدار داده اند موج جدید همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا به رشد تقاضا برای سوخت در کوتاه مدت آسیب می رساند.

فراوریکنندگان نفت و گاز در آمریکای شمالی تنها در سه ماهه دوم امسال میلادی 29 میلیارد دلار بدهی ثبت نموده اند که 9 میلیارد دلار آن متعلق به شرکت عظیم چیسااپیک انرژی است. در کل، شرکت های اکتشاف و فراوری نفت که در امسال میلادی اعلام ورشکستگی نموده اند 30.6 میلیارد دلار بدهی دارند.

شرکت های خدمات میادین نفتی که در 2020 اعلام ورشکستگی نموده بودند، 23.8 میلیارد دلار بدهی داشتند و سردمدار آنها شرکت دایاموند دریلینگ با 11.8 میلیارد دلار بدهی بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1401

به "دومینوی ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومینوی ورشکستگی شرکت های نفت و گاز آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید