دومین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد
به گزارش تور چین ارزان، ایرانسل که سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گزارش پایداری کسب وکار را منتشر نموده بود، سال جاری نیز برای دومین سال متوالی، گزارش پایداری سالانه خود را منتشر کرد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، موضوع پایداری در کسب وکار و گزارش دهی مرتبط با آن، فراتر از مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی یاCSR است و ایرانسل به وسیله گزارش پایداری، به صورت داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه پایداری در کسب وکار را به صورتی سنجش پذیر در اختیار ذی نفعان خود قرار می دهد. گزارش پایداری که سال گذشته، برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، به وسیله ایرانسل منتشر شد، سال جاری نیز با وجود بعضی محدودیت ها، برای دومین سال متوالی و با تمرکز بر دوره زمانی اول فروردین تا آخر اسفند 1400، منتشر می گردد.
از جمله مهمترین محورهایی که در دومین گزارش پایداری ایرانسل به آن پرداخته شده، می توان به نتایج نظرسنجی مشخص اولویت های پایداری در کسب وکار ایرانسل، افزایش دسترسی، پروژه اتصال مدارس روستایی کشور به شبکه اینترنت، انتشار گازهای گلخانه ای و تغییرات اقلیمی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، تحول دیجیتال در صنایع بزرگ، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد، فراگیری (Inclusion) و مدیریت سرمایه انسانی سازمان اشاره نمود.
دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی این گزارش، تأسیس ایرانسل را یکی از پیروز ترین پروژه های محرومیت زدایی در ایران و نمونه عینی مفهوم خلق ارزش مشترک یا CSV دانسته و تأکید نموده است: عملکرد ایرانسل در ایجاد زیرساخت دسترسی به اینترنت و جهانی دیجیتال برای مردم منطقه ها دورافتاده و کم برخوردار، ارائه خدمات ارزان، به کارگیری فراگیر نسل پنجم تلفن همراه، حمایت از فراوری کنندگان داخلی و کوشش برای بومی سازی و توانمندسازی آن ها، اشتغال آفرینی مستقیم و غیرمستقیم، بسترسازی برای رشد کمّی و کیفی اقتصاد دیجیتال و توجه به تحقیق و توسعه در صنعت ICT کشور، مواردی است که مورد توجه صاحب نظران و ذی نفعان قرار گرفته است. در کنار موارد فوق، توجه به اثرات زیست محیطی عملیات هر روزه سازمان بزرگی مانند ایرانسل، نشانگر پایبندی و تعهد ایرانسل به برداشتن قدم های مؤثر در مسیر پایداری است.
مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت، تصریح نموده است: تدوین و انتشار گزارش پایداری برای دومین سال متوالی، با هدف شناسایی و اطلاع رسانی مهم ترین اثرات اجتماعی-مالی و زیست محیطی کسب وکار ایرانسل، اقدامی در مسیر شفافیت فراتر از الزامات حقوقی و تعامل بهتر با ذی نفعان، در چارچوب های فعلی فضای مالی ایران است.
ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همیشه می کوشد تا با تسهیل و توسعه دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت به وسیله گزارش پایداری، می تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست محیطی و فعالیت های ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذی نفعان ارائه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش مالی، اثرات و اقدامات زیست محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی نفعان سازمان قرار می دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، روینمودها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، مالی و زیست محیطی مترتب بر آن است.
گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش های بنگاه های مالی جهان است که ابزاری جامع را برای آنالیز و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط زیست، فراهم می نماید. اطلاعات این گزارش، تصویری کلان از ماهیت و مقدار خلق ارزش مالی-اجتماعی و بعلاوه کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذی نفعان سازمان ارائه می دهد.
این گزارش در پنج سرفصل، شامل پایداری در ایرانسل، حاکمیت شرکتی، جامعه، محیط زیست و اقتصاد دیجیتال، تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری سال 1400 ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است.
ایرانسل از صاحب نظران و فعالان کسب وکار به ویژه در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دعوت می نماید تا با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و تمرکز بر کاستی های موجود، برای بهبود آن ها، کمک رسانند.
منبع: فوت و فن