راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه

به گزارش تور چین ارزان، آشپزخانه به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های خانه و مکانی است که از آن علاوه بر آشپزی استفاده های دیگری نیز می گردد. المان های زیادی در طراحی آشپزخانه تاثیر گذار هستند که از جمله می توان به کابینت، پرده و غیره اشاره نمود. در این میان انتخاب پرده ممکن است آخرین گزینه ای باشد که در طراحی آشپزخانه به آن توجه می گردد. اما به یاد داشته باشید که انتخاب یک پرده مناسب از نکات مهم و تاثیرگذار در طراحی آشپزخانه می باشد. همان طور که می دانید، پرده ها در مدل های مختلفی وجود دارند و انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها به عنوان پرده آشپزخانه نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. بدون شک استفاده از یک پرده مناسب، زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان خواهد نمود. آن چه که در این مطلب از ما با شما در میان می گذاریم، ایده هایی در جهت انتخاب پرده مناسب آشپزخانه می باشد. اگر به دنبال خرید پرده آشپزخانه هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همان طور که می دانید در طراحی آشپزخانه از سبک های مختلف استفاده می گردد. سبک کلاسیک نمونه ای از انواع سبک های طراحی می باشد که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. استفاده از پرده کرمی رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون اشپزخانه باشد. در انتخاب پرده آشپزخانه کلاسیک این امکان برای شما وجود دارد که از والان نیز برای تزئین پرده استفاده نمایید. استفاده از پرده های کرمی و سفید رنگ نیز می تواند گزینه مناسبی برای طراحی آشپزخانه کلاسیک باشد. استفاده از انواع پرده هایی که از طیف رنگ های تیره برخوردار می باشند، گزینه ای مناسب برای استفاده در آشپزخانه های مدرن شناخته می شوند. استفاده از چنین پرده ای می تواند به نقطه کانونی در آشپزخانه نیز تبدیل گردد.

از انواع سبک هایی که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد، سبک میانه قرن می باشد. استفاده از چوب و رنگ های غالب از مشخصه های این سبک می باشد. در طراحی چنین آشپزخانه ای استفاده از پرده ای که رنگ آن با رنگ های غالبی که در آشپزخانه استفاده شده است، تطابق پذیر باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

برای انتخاب پرده در آشپزخانه ای که از سبک اسکاندیناوی در طراحی آن استفاده شده است، استفاده از بافت های طبیعی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. برای مثال استفاده از پرده های بامبو که در طراحی آن از رنگ روشن استفاده شده باشد، انتخاب بسیار مناسبی است. استفاده از پرده ای با این مشخصات باعث ایجاد فضایی گرم در آشپزخانه می گردد.

سبک صنعتی نیز از دیگر انواع سبک های طراحی می باشد که می توان در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. از آن جایی که در طراحی این آشپزخانه ها از رنگ سیاه و المان های استیل استفاده زیادی می گردد، استفاده از یک پرده خاکستری رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. استفاده از پرده در این سبک طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باعث ایجاد فضایی متعادل در آشپزخانه می گردد. اگر در طراحی آشپزخانه از رنگ آبی و سفید استفاده نموده اید، استفاده از پرده ای با الگوی راه راه که در طراحی آن از رنگ های آبی و سفید استفاده شده است، بهترین گزینه ای است که در مقابل شما واقع شده است.

استفاده از پرده هایی که در طراحی آن از الگوی گل استفاده شده باشد، گزینه ای مناسب برای استفاد در آشپزخانه هایی می باشد که در طراحی آن ها از سبک بوهمیا استفاده شده است. استفاده از پرده های رومن و حتی استفاده از والان پرده می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در طراحی این آشپزخانه باشد.

اگر در طراحی آشپزخانه از المان های فلزی یا استیل مانند جایگاه های فلزی، به مقدار زیادی استفاده نموده اید، استفاده از یک پرده سیاه رنگ می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. به یاد داشته باشید که در صورت تمایل به استفاده از پرده ای به این رنگ، دیوارها باید به رنگ سفید باشند. این ایده به سبک مینیمالیست شباهت زیادی دارد.

از دیگر ایده هایی که می توانید در انتخاب پرده آشپزخانه استفاده نمایید، استفاده از یک پرده دو لایه می باشد. این بدان معناست که شما می توانید از یک پرده ساده و یک والان طرح دار بر روی آن به منظور پرده آشپزخانه استفاده نمایید. از دیگر ایده هایی که می توانید در انتخاب پرده آشپزخانه مورد استفاده قرار دهید، استفاده از والان به تنهایی و بدون پرده ای ساده در زیر آن می باشد. اجرای این ایده نیز می تواند نتیجه خوبی در طراحی آشپزخانه داشته باشد. استفاده از انواع پرده های کرکره ای نیز امروزه هواداران زیادی پیدا نموده است. هم چنین استفاد از پرده هایی که در ساخت آن ها از لایه چوبی و پارچه استفاده شده است، باعث ایجاد نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه می گردد.

نکات پایانی

پرده به عنوان یکی از المان های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می گردد. استفاده از این المان تزئینی نه تنها در طراحی اتاق نشیمن و اتاق خواب بلکه در طراحی آشپزخانه ها نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. آن چه که در انتخاب پرده آشپزخانه باید به یاد داشته باشید، استفاده از انواع پرده هایی است که در دوخت آن ها از پارچه های سبک استفاده شده باشد. چرا که آشپزخانه مکانی است که تجمع چربی در آن بسیار بالا می باشد. از این رو پرده ای که برای استفاده در آشپزخانه تهیه می گردد، باید به گونه ای باشد که شستشوی آن آسان باشد. برای مثال استفاده از پارچه های حریر و کتان می توانند انتخاب های مناسبی باشند. همان گونه که گفته شد، پرده ها انواع مختلفی دارند. از انواع پرده های مناسبی که استفاده از آن ها در طراحی آشپزخانه نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید پرده رومن و پرده زبرا می باشد که در مطلب مدل های مختلف پرده، مفصلا درمورد آن ها صحبت شده است. مشورت با یک متخصص و استفاده از مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می تواند در این زمینه به شما یاری کند.

در انتخاب پرده آشپزخانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پرده آشپزخانه باید با توجه به سبک طراحی آشپزخانه انتخاب گردد. به دلیل تجمع چربی ،جنس پرده باید به گونه ای باشد که به راحتی شسته گردد.

پرده های تیره رنگ بیش تر در چه آشپزخانه هایی استفاده می گردد؟

استفاده از پرده های تیره رنگ در سبک صنعتی بیش تر به چشم می خورد. در صورتی که دیوارها سفید رنگ باشند می توان از پرده تیره رنگ در سبک مینیمالیست نیز استفاده کرد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 986

به "راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب پرده آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید