راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم

به گزارش تور چین ارزان، مادرید غذاهای عالی، مردمی خونگرم، محیطی امن، جاذبه های فرهنگی و هنری متنوع و امکانات گردشگری فراوانی را دارد. حتی اگر با بودجه کمی سفر می کنید، راه های بسیاری برای لذت بردن از تعطیلات در مادرید وجود دارد. میدان های تاریخی شهر مملو از ساختمان های چند صد ساله و مجسمه های شخصیت های برجسته اسپانیایی هستند و شما را به سفری تاریخی در قرون وسطی می برند. بسیاری از موزه های شهر بازدید رایگان دارند و بعلاوه پارک های عمومی زیادی در مرکز مادرید وجود دارد که می توانید یک روز عالی را برای پیک نیک و پیاده روی در آنها اختصاص دهید. در مطلب راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم به شما خواهیم گفت که چگونه در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید.

راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم

آنچه در این مطلب می خوانید

  • درباره مادرید
  • گردش در مادرید با بودجه کم
  • گزینه های غذاخوری برای گردش در مادرید با بودجه کم
  • صرفه جویی در رفت و آمد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی
  • از مادرید کارت بهره ببرید

درباره مادرید

مادرید مرکز پادشاهی اسپانیا و بزرگترین شهر آن با 3335000 نفر جمعیت و 604.31 متر مربع مساحت است. منطقه مترو در این شهر 6 میلیون و 890 هزار نفر جمعیت دارد و پس از لندن و پاریس، سومین منطقه بزرگ در اتحادیه اروپا به شمار می رود. تاریخچه این شهر به قرن دهم می رسد، زمانی که منطقه امروزی مادرید به نام مایریت شناخته می شد و به وسیله پادشاه آلفونسو ششم فتح شد. پس از عقب نشینی مسلمانان در سال 1085، پادشاه مسجد را به کلیسای کاتولیک تبدیل کرد و مسیحی کردن مردم ساکن در کنار رودخانه مانزانرس را آغاز کرد. این شهر در قرن شانزدهم به خانه خاندان سلطتنی اسپانیا تبدیل شد. با توجه با تاریخ دور و دراز مرکز اسپانیا، گردش در مادرید با بودجه را می توانید از بناها و ساختمان های نوستالژی آن با معماری های با شکوه آغاز کنید. بی علت نیست که مادرید در کنار بارسلونا به انتخاب اول گردشگران تور اسپانیا تبدیل شده اند.

گردش در مادرید با بودجه کم

مادرید یک کلان شهر زیباست که در عین حفظ بناهای تاریخی خود، چهره ای مدرن و امروزی دارد. با توجه به تنوع تفریحات و مکان های تاریخی، گردشگران در این شهر با هر بودجه ای می توانند سفری لذت بخش را تجربه نمایند. در ادامه با راه های گردش در مادرید با بودجه کم به همراه تفریحات رایگان در این شهر را معرفی می کنیم:

بعد از غروب آفتاب از موزه دل پرادو تماشا نموده و اثر ارزشمند Las Meninas را ببینید

موزه دل پرادو که در سال 1819 تأسیس شد، یکی از محبوب ترین موزه های هنری مادرید است. این موزه مجموعه عظیمی از شاهکارهای هنرمندان اروپایی مانند بوش، تیتین، ال گرکو، روبنس، ولاسکز و گویا را در خود دارد. قدمت بیشتر این نقاشی ها به بین قرن دوازدهم و اوایل قرن بیستم برمی گردد و بیشتر خدایان اساطیری، صحنه های کتاب مقدس، قدیسان حامی و خانواده سلطنتی را به تصویر می کشند. بلیط موزه دل پرادو از 8 یورو آغاز می گردد، اما در روزهای هفته و شنبه ها از ساعت 18 تا 20 و یکشنبه ها از ساعت 17 تا 19 می توانید به صورت رایگان از موزه تماشا کنید.

  • آدرس: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 8 بعد از ظهر، یکشنبه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر

در میدان پلازا مایور قدم زده و ساندویچ کالاماری معروف مادرید را امتحان کنید

پلازا مایور یکی از باشکوه ترین میدان های روباز اروپا است که می توان آن را در فهرست گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد. این میدان دارای 9 راه ورودی، نقاشی های دیواری قرن هفدهمی و مجسمه برنزی پادشاه فیلیپ سوم است که دقیقا در وسط مجموعه واقع شده است. پلازا مایور که در حال حاضر به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب در مادرید شناخته می گردد در طول سال های عمر خود رویدادهای پرجنب وجوشی از جمله جشن های کریسمس و جشن هایی برای سن ایسیدرو، قدیس حامی مادرید را تجربه نموده است. اگر پس از گردش در اطراف میدان احساس گرسنگی کردید، کافه ها زیادی وجود دارد که قهوه، و بوکادیلو د کالامارس (ساندویچ کالاماری) به عنوان یکی از معروفترین ساندویچ های مادرید را سرو می نمایند.

  • آدرس: Plaza Mayor, 28012 Madrid, Spain

گردش در مادرید با بودجه کم با نمای رایگان از پشت بام ال کورت اینگلز

ال کورت اینگلز واقع در Plaza de Callao، بزرگترین فروشگاه در اسپانیا است. در طبقه نهم این مجموعه، سالن غذای وسیع آن قرار گرفته که Gourmet Experience نام دارد. این رستوران دارای پنجره های شیشه ای بزرگ و یک فضای نشیمن در تراس با فضای باز است که هر دو چشم انداز پانوراما از شهر را ارائه می دهند. در این تراس می توانید مکان های تاریخی مادرید مانند کاخ سلطنتی و کلیسای جامع La Almudena را ببینید. حتی اگر قصد ندارید در Gourmet Experience غذا بخورید، می توانید با رفتن به تراس آن از تماشا منظره ها پاناروما لدت ببرید. بنابراین می توان پشت بام ال کورت اینگلز را در فهرست گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد.

  • آدرس: El Corte Inglés, Plaza de Callao, 2, 28013 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 10 شب، یکشنبه از 11 صبح تا 9 شب

در روزهای رایگان از موزه Reina Sofia تماشا کنید

موزه رینا سوفیا آثار هنری قرن بیستمی و مدرن، از جمله شاهکارهای سالوادور دالی و پابلو پیکاسو را به نمایش می گذارد. یکی از محبوب ترین نمایشگاه های این موزه Guernica پیکاسو است که در سال 1937 به مجموعه اضافه شد. بازدید از موزه رینا سوفیا 15 یورو هزینه دارد، اما می توانید هر دوشنبه و روزهای چهارشنبه تا شنبه از ساعت 19 تا 9 شب از نمایشگاه های آن به صورت رایگان بازدید کنید. بعلاوه روزهای یکشنبه، از ساعت 13:30 تا 7 بعد از ظهر، ورود به موزه رایگان است. این موزه که در مرکز مادرید واقع شده است، بخشی از مثلث هنر مادرید است که شامل موزه دل پرادو و موزه تیسن-بورنمیزا نیز می گردد. برای ورود رایگان به هر 3 موزه، بازدید خود را برای دوشنبه برنامه ریزی کنید.

  • آدرس: Calle de Santa Isabel, 52, 28012 Madrid, Spai
  • ساعات بازدید: دوشنبه از 10 صبح تا 9 شب، چهارشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 9 شب، یکشنبه از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر (سه شنبه ها تعطیل است)

برای گردش در مادرید با بودجه کم چهارشنبه ها از کاخ سلطنتی تماشا کنید

کاخ سلطنتی مادرید خانه رسمی خانواده سلطنتی اسپانیا است، البته در طول بازدید انتظار تماشا پادشاه یا ملکه را نداشته باشید. این سازه بزرگ که به وسیله پادشاه فیلیپ پنجم در قرن هجدهم ساخته شد، ترکیبی از معماری نئوکلاسیک و باروک را ارائه می دهد. کاخ در مجموع 3000 اتاق از جمله تالار تاج و تخت، اسلحه خانه و قدیمی ترین آشپزخانه سلطنتی اروپا را شامل می گردد. دوستداران هنر نقاشی های نفیس هنرمندان مشهوری مانند لوئیس مورالس، گویا، خوان د فلاندس، کاراواجو، ولاسکز، و فدریکو مادرازو را در کاخ خواهند دید. برای گردش در مادرید با بودجه کم می توانید چهارشنبه ها را برای بازدید از کاخ سلطنتی انتخاب کنید.

  • آدرس: Location: Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب

در کلیسای جامع لا آلمودنا از مجسمه های حواری که گنبد کلیسا را احاطه نموده اند بازدید کنید

کلیسای جامع لا آلمودنا یک کلیسای قرن نوزدهمی است که تلفیقی از معماری های نئوکلاسیک و گوتیک را در خود دارد. کلیسای جامع در امتداد Calle de Bailén، حدود 700 متری جنوب کاخ سلطنتی مادرید قرار گرفته، دخمه نئورومانسک آن دارای نقاشی ویرجن د لا آلمودنا است که قدمت آن به قرن شانزدهم باز می گردد. موزه مجموعه تاریخی اجمالی از کلیسا را توضیح می دهد. شما می توانید به صورت رایگان وارد کلیسای جامع شوید، اما دسترسی به موزه و دخمه حدود 6 یورو هزینه دارد. با این وصف می توان کلیسای جامع لا آلمودنا را در فهرست مکان های قابل گردش در مادرید با بودجه کم قرار داد.

  • آدرس: Calle de Bailén, 10, 28013 Madrid, Spain
  • ساعات بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 2:30 بعد از ظهر (یکشنبه ها تعطیل است)

برای گردش در مادرید با بدوجه کم در پارک ال رتیرو قدم بزنید

پارک ال رتیرو یک باغ وسیع در میدان ایندیپندنسیا می باشد که یکی از محبوب ترین جاذبه های آن، پیاده روی در میان مجسمه ها است، مسیری که با مجسمه های سلطنتی اسپانیایی متعلق به قرن هجدهم پوشیده شده. یک دریاچه مصنوعی در کنار بنای یادبود آلفونسو دوازدهم وجود دارد که می توانید با کرایه قایق از گردش در آن لذت بیرید. یکی دیگر از مکان های زیبای پارک که بازدید از آن توصیه می گردد، پالاسیو د کریستال است، این غرفه گلخانه در سال 1887 ساخته شد. پارک ال رتیرو مکانی ایده آل برای گردش در مادرید با بودجه کم است.

  • آدرس: Plaza de la Independencia, 7, 28001 Madrid, Spain

گزینه های غذاخوری برای گردش در مادرید با بودجه کم

شهر مادرید به عنوان مرکز اسپانیا رستوران های کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده است اما برای گردش در مادرید با بودجه کم بهتر است برای وعده های غذایی از رستوران های بزرگ صرفه نظر نموده و غذاخوری های محلی را انتخاب کنید. ساندویچ های کالاماری به عنوان یک خوراک سیرنماینده و مقرون به صرفه که از کالاماری سرخ شده در نان باگت و سس های مختلف تهیه می گردد را به راحتی می توان در میدان پلازا مایرو خریداری کرد. تاپاس از دیگر غذاهای نسبتا مقرون به صرفه در مادرید است که انواع آن را می توان در رستوران های محلی شهر سفارش داد.

صرفه جویی در رفت و آمد با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برترین راه برای گردش در مادرید با بودجه کم است. برای این کار می توانید به جای اتوبوس های دو طبقه گردشگری سوار اتوبوس های محلی معمولی شوید. بلیط این اتوبوس ها فقط 1.50 یورو است. علاوه بر این اگر هتلتان در مرکز شهر واقع شده است می توانید برای بازدید از جاذبه های گردشگری پیاده روی را انتخاب کنید. خیابان های مادرید با ساختمان هایی که معماری های حیرت انگیز دارند تزیین شده و به قدری مجذوب کننده و تماشای هستند که قدم زدن در آن ها بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

از مادرید کارت بهره ببرید

کارت توریستی مادرید از پرطرفدارترین کارت های گردشگری اسپانیا است و به بازتماشامایندگان این امکان را می دهد تا با تخفیف های قابل توجه و یا رایگان از مکان های گردشگری مانند موزه ها تماشا نموده و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. کارت های گردشگری مادرید به صورت یک روزه (10 یورو)، دو روزه (17 یورو)، 3 روزه (22.5 یورو)، 5 روزه (32.50 یورو) و 7 روزه 42 یورو ارائه می شوند. خرید این کارت ها به وسیله باجه های مخصوص در فرودگاه باراخاس یا ایستگاه های مترو امکان پذیر است.

سخن پایانی

گشت و گذار در مادرید در صورتی که ترفندهای مقرون به صرفه سفر کردن را بلد باشید، در عین لذت بخش بودن می تواند بسیار به صرفه تمام گردد. برای این کار کافیست موزه های رایگان، پارک های عمومی و بناهای تاریخی که معماری های فوق العاده زیبا دارند را بشناسید! استفاده از کارت گردشگری مادرید هم راهی دیگر برای گردش در مادرید با بودجه کم به شمار می رود. در سرانجام یادآور می شویم برای خرید تور اسپانیا و دریافت خدمات ویزای توریستی شینگن با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2615

به "راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردش در مادرید با بودجه کم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید