راه اندازی 3 خط فراوری تجهیزات پزشکی با همت 200 دانشجوی بجنوردی ، کرونا را شکست می دهیم

به گزارش تور چین ارزان، دانشجویان بجنوردی با راه اندازی 3 خط فراوری سعی دارند کمبود بعضی تجهیزات پزشکی در راستای مقابله با کرونا را برطرف نمایند.

راه اندازی 3 خط فراوری تجهیزات پزشکی با همت 200 دانشجوی بجنوردی ، کرونا را شکست می دهیم

گروه دانشگاه خبرنگاران، حسین اکبری؛ فرقی نمی نماید سیل آمده باشد یا زلزله؛ تابستان باشد یا عید. همیشه عده ای از دانشجویان نشان داده اند که از اوقات فراغت خود در هر شرایطی می زنند تا بتوانند هر خدمتی را ارائه نمایند و امروز نیز برای مقابله با کرونا این اتفاق رقم خورده است.

در حالی که تمام دانشجویان به شهر های خود رفته و درحال استراحت هستند، تعدادی از دانشجویان از خودگذشته در خراسان شاقتصادی دور هم جمع شدند تا بخشی از مسائل جنگ با کرونا را حل نموده و این بیماری را شکست دهند.

از این رو چند روزی است که در خراسان شاقتصادی قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا تشکیل و اقدامات خود را شروع نموده است. اقداماتی همچون ارائه مشاوره های حضوری و تلفنی و یا ساخت تجهیزات مورد احتیاج که این روز ها یا در بازار پیدا نمی گردد و یا به سختی پیدا شده و بسیار گران است.

تصمیم گرفتیم از نزدیک با فعالیت این گروه آشنا شویم لذا به دانشگاه علوم پزشکی بجنورد، محل استقرار دانشجویان رفتیم. به محض ورود به کلاسی که برای ساخت یک محصول آماده شده بود اقدامات ایمنی مانند ضدعفونی کردن دست ها انجام شد و سپس اجازه ورود دادند.

حدود 15 دانشجو مشغول به ساخت یک محصول بودند که برای تشریح جزئیات این محصول و همچنین سایر فعالیت ها به سراغ سید محمد جعفری، دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا استان رفتیم.

جفری در ابتدا بیان می نماید: با توجه به شیوع ویروس کرونا در خراسان شاقتصادی و احتیاج به تجهیزات و اقلام بهداشتی، گروه جهادی مبارزه با کرونا متشکل از تیم های جهادی تمام دانشگاه های استان اقدام به راه اندازی کارگاه فراوری محافظ صورت پزشکی کردیم که این محصول برای استفاده پزشکان و پرستاران در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص نحوه تهیه و کاربرد این محافظ ها توضیحی ارائه می دهد و تصریح می نماید: این شیلد ها در حال حاضر در استان وجود ندارد.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا خراسان شاقتصادی از راه اندازی 2 خط فراوری دیگر نیز خبر می دهد و در این باره می گوید:

جعفری استقبال دانشجویان را مثال زدنی عنوان می نماید و ادامه می دهد: در مجموع حدود 200 دانشجو در این قرارگاه فعال هستند که در قالب تیم های مختلف به ارائه خدمت می پردازند.

این دانشجوی جهادی خاطرنشان می نماید: مواد اولیه از ارگان ها و نهاد های دیگر در قالب قرض الحسنه و یا از بازار خود استان و همچنین از سایر استان ها خریداری نموده ایم و وارد کارگاه می کنیم.

وی در ادامه از خیرین نیز برای یاری به این قرارگاه برای یاری اقتصادی دعوت به عمل می آورد و می افزاید:

جعفری در سرانجام می گوید: هرچند بیماری ها و فوتی ها موجود است، اما بخشی از ماجرا نیز تحت تاثیر فضای رسانه ای قرار گرفته با این حال ما تمام کوشش خود را برای شکست کرونا به کار خواهیم گرفت و به زودی این اتفاق می افتد.

خدمت به مردم زمان و مکان نمی شناسد

ارائه خدمات آموزشی به صورت حضوری و یا تلفنی دیگر برنامه این دانشجویان به شمار می آید که در حال اجرا است.

اما یکی از دانشجویان حاضر در این کارگاه علت حضور خود را اینگونه توضیح می دهد: خدمت به مردم مکان و زمان نمی شناسد. اگر ما روزی در فلان روستای دور افتاده حاضر می شویم و عده ای به ما خرده می گیرند که چرا این اقدامات را می کنید، امروز را نیز باید ببینند. ما در هر نقطه از کشور که بتوانیم فعال هستیم.

وی بیان می نماید: این ویروس به زودی از کشور پاک خواهد شد و اگر این روز ها اقدام موثری نکنیم بعد ها خودمان پشیمان می شویم از این جهت است که از فرصت استفاده کردم و وارد کارگاه فراوری تجهیزات پزشکی شدم.

اقدامات جهادی دانشجویان در هر ابعادی این گرا را می دهد که نسل جوان کشور به دنبال حل مسائل کشور است؛ آن ها از کمبود ها گله می نمایند، اما چندین برابر بیشتر فعالیت می نمایند تا مسائل برطرف گردد؛ این جوانان نشان داده اند که مسائل با تمام کاستی ها قابل برطرف شدن است، اما همتی بلند می طلبد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1122

به "راه اندازی 3 خط فراوری تجهیزات پزشکی با همت 200 دانشجوی بجنوردی ، کرونا را شکست می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 3 خط فراوری تجهیزات پزشکی با همت 200 دانشجوی بجنوردی ، کرونا را شکست می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید