رضایی:مستقل شدن کمیته پارالمپیک نمودش دیده شد، شیعه: بیش از پیش بینی ها مدال گرفتیم

به گزارش تور چین ارزان، سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی یکی از دلایل موفقیت ورزش ایران در این دوره از بازی ها را مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک مطرح نمود.

رضایی:مستقل شدن کمیته پارالمپیک نمودش دیده شد، شیعه: بیش از پیش بینی ها مدال گرفتیم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به جاکارتا، هادی رضایی در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی 2018 ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ما کاروانی کیفی را به این دوره از بازی های پاراآسیایی اعزام کردیم. کاروانی که مدال آور باشد. خوشبختانه این سیاست کمیته ملی پارالمپیک جواب داده و کاروان ایران عملکرد خوبی داشته است.

وی با یادآوری این که کاروان ایران در تمام رشته ها موفق به کسب مدال در پاراآسیایی 2018 شده است، گفت: ما امروز در تنیس روی میز و دوچرخه سواری مدال کسب کردیم. در گلبال آقایان تیم ما به مدال طلا رسید. شنای ما مدال های زیادی کسب نموده است و ... ما از 120 مدالی که در بازی های پاراآسیایی اینچئون کسب نموده بودیم، گذشته ایم. 120 مدال ما در اینچئون در حالی کسب شد که مسابقات در 23 رشته برگزار گردید. ما الان از 120 مدال گذشته ایم با 13 رشته ورزشی و بازی هایی که در 18 رشته برگزار می گردد. این یعنی کیفی بودند کاروان جمهوری اسلامی ایران و بچه های جانباز، معلول، نابینا و کم بینا و اینکه پتانسیل ورزش جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان خیلی بالاست.

سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی های پاراآسیایی همچنین خاطر نشان کرد: مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک امروز نمودش دیده می گردد. این استقلال در سال های آینده نمودش بیشتر تعیین خواهد شد و افتخارآفرینی فرزندان ایران زیادتر می گردد.

رضایی با بیان اینکه کاروان پارالمپیک ایران با 207 قهرمان به جاکارتا آمده است، اضافه کرد: ورزشکاران ما قهرمان هستند. مربیان ما قهرمان هستند. رسانه ها که اخبار افتخارآفرینی ورزشکاران ما را پوشش می دهند، قهرمان هستند. ما یک کاروان خیلی خوب داریم که یک ضلع آن ورزشکاران و مربیان هستند، ضلعی دیگر رسانه ها و ضلعی دیگر کمیته ملی پارالمپیک و مدیریت. همه ما دست به دست هم داده ایم تا یک خاطره و شگفتی بسازیم.

وی یادآور شد: به بازی های پاراآسیایی جاکارتا آمدیم تا صندلی چهارمی دوره گذشته را حفظ کنیم و بالاتر برویم. امروز در صندلی سوم هستیم و می خواهیم بالاتر برویم. الان کره ای که از ما بالاتر است، 12 مدال طلا در بولینگ و شش مدال در بولینگ روی چمن کسب نموده است. اگر این دو رشته را جدا کنیم، کره ای ها خیلی کمتر از ما مدال طلا گرفته اند. اینها خیلی مهم است.

سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی تأکید کرد: باید در موقعیتی مناسب گزارشی به مردم ارائه کنیم و آنها بدانند پتانسیل ما در ورزش جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان خیلی بالاست. این همت مسئولان را می طلبد که نگاه حمایتی بیشتری از این بخش از ورزش داشته باشند.

رضایی در واکنش به طرح این موضوع که مردم انتظار دارند روند رو به رشد ورزش جانبازان، معلولین، نابینایان و کم بینایان منجر به موفقیت های بیشتر در پارالمپیک توکیو گردد، گفت: انتظار مردم به حق است، چون آنها فرزندان ایران را می شناسند. ما از فردای بازی های آسیایی جاکارتا باید آماده شویم برای توکیو چون باید این انتظار مردم را در پارالمپیک 2020 بیشتر جواب دهیم.

الهه شیعه : بیش از پیش بینی ها مدال گرفتیم

الهه شیعه نایب رییس انجمن دو و میدانی نابینایان و کم بینایان درباره عملکرد ورزشکاران ایرانی در این دوره از بازی ها گفت: درخشش ورزشکاران ما در حدی بود که خودمان هم چنین پیش بینی از این نتایج نداشتیم. به خصوص در بخش بانوان نتایج بسیار خوبی را کسب کردیم.

شیعه همچنین ادامه داد: واقعیت این است که هرگز فکر نمی کردیم به این تعداد مدال طلا دست پیدا کنیم. به نظرم چیزی فراتر از تصورات مسئولان فدراسیون چه درفدراسیون جانبازان و معلولان و چه در فدراسیون نابینایان به دست آمده است. خانم امینی در پرتاب نیزه به مدال طلا رسیده بود که ماده اصلی اش بود. عشرت کردستانی در پرتاب وزنه که ماده اصلی او بود توانست به مدال طلا برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 209

به "رضایی:مستقل شدن کمیته پارالمپیک نمودش دیده شد، شیعه: بیش از پیش بینی ها مدال گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی:مستقل شدن کمیته پارالمپیک نمودش دیده شد، شیعه: بیش از پیش بینی ها مدال گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید