رژیم غذایی وایکینگ ها

به گزارش تور چین ارزان، وایکنگ ها، فاتحان دریا و خشکی

اغلب مردم دنیا امروزه در حال چاق شدن هستند، سبک زندگی بی تحرک ما و خوردن مواد غذایی تقریبا ناسالم دلیل این اتفاق است، همین ما را بر آن داشت تا در میان گذشتگان به تحقیق بپردازیم و ببینیم که چطور آنها با وجود نبود امکانات امروزی از سلامت و قوای بدنی بهتری نسبت به ما برخوردار بوده اند. پس به سراغ وایکینگ ها رفتیم!

رژیم غذایی وایکینگ ها

وایکینگ ها جنگجویان شجاع و دلیر قرون وسطی بودند که دریا و خشکی های شمال اروپا، از ایسلند گرفته تا روسیه را تحت کنترل خود درآورده بودند. در واقع وایکینگ ها متشکل از مردم عادی چون کشاورزان، بازرگانان و شکارچیان بودند. پس این سؤال پیش می آید که آنها از چه رژیم غذایی پیروی می کردند که همواره بدن های قوی، سالم و آماده برای مبارزه داشتند؟

مزیت غذا خوردن مانند یک وایکینگ

نتیجه برنامه غذایی که وایکینگ ها به آن عمل می کردند، این بود که همواره از قلبی سالم برخوردار بودند، همین امر باعث می شد که گرفتار مرگ ومیر زودرس نشوند. در زنانشان آثار این رژیم غذایی اسکاندیناوی مشهود بود به طوری که آنها کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می شدند.

استفاده از میوه های فصلی

رژیم غذایی اسکاندیناوی بیشتر از آنکه یک برنامه غذایی باشد، یک سبک زندگی است و همین پیروی از آن را برای شما بسیار ساده تر می نماید. برای مثال وایکینگ ها همواره از میوه و غذاهای همان فصل استفاده می کردند، اما امروزه ما گوشت و انواع میوه ها را در سردخانه ها برای مدت حتی یک سال نگه داری می کنیم. همین امر باعث از دست رفتن ارزش غذایی محصول می گردد. بنابراین تا حد ممکن سعی کنید از مواد تازه بهره ببرید.

آشپزی در خانه

یک توصیه مهم برای سلامتی این است که تا حد ممکن خودتان در خانه آشپزی کنید. شما نمی دانید که رستوران ها از چه نوع مواد غذایی استفاده یا چگونه آنها را نگهداری می نمایند. شاید در منوی رستوران نام غذا و مواد تشکیل دهنده آن را ببینید اما نمی توانید بفهمید که چه روغنی به کار می گیرند یا از چه مواد شیمیایی برای طعم دادن و نگهداری موادشان استفاده می نمایند.

اجتناب از مواد غذایی فرآوری شده

برای سالم ماندن بدنتان توصیه می گردد حتما از مواد غذایی فراوری شده، بخصوص تنقلات رنگی کارخانه ها، دوری کنید. در فراوری این گونه خوراکی ها از مواد شیمیایی فراوانی استفاده می گردد که نه تنها مفید نیستند، بلکه ضرر هم دارند. اگر می خواهید پیرو رژیم غذایی اسکاندیناوی باشید باید بدانید وایکینگ ها چیپس نمی خوردند.

آرام غذا خوردن

امروزه مردم در تمام کارهایشان عجله دارند و معمولا سریع غذا می خورند، وایکینگ ها کاملا آرام غذا می خوردند. برترین مدل غذا خوردن این است که هر وعده شما حدود 20 دقیقه طول بکشد تا فرصت کافی برای عملکرد صحیح را به معده خود بدهید. آرام خوردن باعث می گردد که با میزان کمتری سیر شوید و این خود عامل جلوگیری از پرخوری و مصرف کالری زیاد است.

تا اینجا اصول غذا خوردن را در وایکینگ ها آنالیز کردیم، حالا در ادامه ببینیم که آنها از چه نوع مواد غذایی، بیشتر استفاده می کردند

سبزیجات بیشتر

شما بیشتر باید سبزیجات بخورید، سبزیجات دوست وایکینگ ها بود. حتما در بین رژیم غذایی هفتگی خود چند وعده را به خوردن سبزیجات اختصاص دهید.

خوردن غذاهای دریایی

یکی از مهم ترین اصول رژیم غذایی اسکاندیناوی، خوردن غذاهای دریایی است که بسیار مفید است و از دیرباز در سفره بشر قرار داشته است. سعی کنید به جای استفاده از گوشت قرمز، از گوشت ماهی ها بهره ببرید، غذاهای دریایی برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است. وایکینگ ها که مدام در سفر دریابی بودند از گوشت آبزیان تغذیه می کردند.

استفاده از روغن زیتون

در رژیم غذایی مدیترانه ای همواره از روغن زیتون به جای روغن های معمول استفاده می گردد. روغن زیتون قیمتی برابر با روغن های معمولی دارد، چربی آن کم است، فشارخون راکنترل می نماید و برای سلامت قلبتان نیز مفید است.

در سرانجام باید گفت شاید حرف ما از رژیم غذایی وایکنگ ها تنها یک فانتری بوده باشد، ولی هدفمان این بود که توجه شما را به نحوه تغذیه کشورهای اسکاندیناوی جلب کنیم که دارای رژیم غذایی نسبتا سالم تری هستند. شما هم می توانید با تغییرات کوچکی در عادت های غذایی، سلامت خود و خانواده تان را تضمین کنید.

نظر شما خوانندگان محترم چیست؟ شما از چه رژیم غذایی استفاده می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2218

به "رژیم غذایی وایکینگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی وایکینگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید