رکود ناشی از جنگ تجاری با چین باعث شکست ترامپ در انتخابات می گردد

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران- گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم دانیل دی مارتینو منتشر کرده که در آن نویسنده معتقد است استراتژی اعمال تعرفه علیه چین با شکست روبرو خواهد شد.

رکود ناشی از جنگ تجاری با چین باعث شکست ترامپ در انتخابات می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

متن کامل مقاله در ادامه آمده است.

با وجود حدس های اخیر رسانه ها در خصوص آتش بس جنگ تجاری با چین، تعرفه های ایالات متحده امریکا در کمتر از یک ماه دیگر علیه چین افزایش یافته و اعمال می گردد. واقعیت این است که کوشش دونالد ترامپ جهت افزایش تعرفه علیه چین بی فایده است، زیرا اهداف واشنگتن را برآورده نخواهد ساخت. در واقع، این استراتژی فقط به آمریکایی ها آسیب می رساند زیرا جنگ تجاری که با چین در راه است، باعث از بین رفتن یک میلیون شغل در امریکا تا سال 2020 می گردد.

باید گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ نمی تواند به تنهایی روش چین را تغییر دهد و رکود ناشی از جنگ تجاری با چین باعث شکست وی در انتخابات 2020 خواهد شد. بنابراین، ترامپ به برنامه بهتری احتیاج دارد. او باید جنگ تجاری با چین را خاتمه دهد و در ازای فشار بیشتر بر چین، تعرفه های خود را بر متحدین آمریکا کاهش دهد.

هیچ شکی نیست که کارگران آمریکایی در حال حاضر خیلی بهتر از زمان ریاست جمهوری اوباما و پیشینیان او کار و پیشرفت می نمایند. در حقیقت، دستمزدها سریعتر در حال رشد هستند و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است. اما باید گفت که اقتصاد آمریکا در حال کند شدن است، بورس بطور فزاینده ای بی ثبات است و نادیده دریافت علائم هشدار دهنده برای رکود مالی امریکا غیرممکن است.

در حقیقت باید گفت تعرفه ها باعث کند شدن اقتصاد امریکا شده اند. بعلاوه، چین شریک اصلی تجارت آمریکاست و واشنگتن با اعمال تعرفه های سنگین بر کالاهایی که از آن وارد می نماید - افزایش تعرفه از 5 درصد تا 25 درصد - سیلی محکمی به پکن زده است.

گفتنی است که ترامپ به چین کفایت ننموده و بر 14 درصد از واردات از هند تعرفه مشخص نموده است. علاوه بر این، تعرفه های واشنگتن بر واردات ماشین لباسشویی و آلومینیوم و فولاد - کالاهایی که از اتحادیه اروپا وارد می نماید - تاثیر بیشتری می گذارد.

گفتنی است که منطق ترامپ در خصوص اعمال تعرفه بر چین غیر قابل درک است. او سعی می نماید چینی ها را متهم به اعمال اقداماتی مانند دزدی مالکیت معنوی آمریکا و جاسوسی از آمریکایی ها برای اهداف تجاری و سیاسی کند. اما چرا علیه متحدینی مانند اتحادیه اروپا تعرفه اعمال می گردد؟

در پاسخ باید گفت که ترامپ تعرفه ها را به عنوان ابزاری جهت مذاکره و وادار کردن دیگر کشورها برای کاهش تعرفه های خود و همچنین به عنوان راهی قدرتمند برای بازگشت شرکت ها به ایالات متحده امریکا توجیه می نماید، اما این استراتژی در هر دو مورد با شکست روبرو خواهد شد. زیرا چین، اتحادیه اروپا و هند نه تنها تعرفه های خود را کاهش نداده بلکه آنها را افزایش داده اند.

علاوه بر این جنگ تجاری وی مشاغل مرتبط با صنعت فولاد را از بین می برد و برای آمریکایی ها به علت افزایش قیمت ها میلیاردها دلار هزینه در بر دارد. این در حالی است که چین تکان نمی خورد و برای پکن مهم نیست مذاکرات به چه سمتی میرود. در حقیقت، پکن پایگاه انتخاباتی ترامپ را با تعرفه ها هدف قرار داده است. بنابراین رئیس جمهور انتخابات سال 2020 را به نفع یک دموکرات با موضع نرم تر نسبت به چین از دست خواهد داد.

ترامپ برای حفظ شکوفایی اقتصاد امریکا و بهبود فرصت های انتخاب مجدد خود، باید راستا را تغییر دهد. یعنی تعرفه هایی که وی علیه چین تحمیل نموده است را کاهش دهد. آمریکا همچنین باید تعرفه های خود بر کالاهای وارداتی از متحدین اصلی خود از جمله استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، هند، ژاپن و دیگران را کاهش دهد. این طرح شانس بهتری برای تغییر رفتار چین دارد و باعث می گردد که آمریکایی ها از وضعیت بهتری برخوردار شوند.

برطرف تعرفه های تحمیل شده علیه چین به تنهایی می تواند نرخ بیکاری در آمریکا را تا خاتمه سال 2020 به کمتر از 3 درصد کاهش دهد و انجام همان کار در خصوص متحدین آمریکا می تواند اقتصاد آمریکا را حتی بیشتر تقویت کند. باید گفت که ایجاد جبهه متحد توسط امریکا با متحدانش در برابر اقدامات تجاری چین آسان یا سریع نخواهد بود. تنها راهکار خاتمه جنگ تجاری با چین است.

در نهایت باید گفت که خاتمه دادن به جنگ تجاری با چین به اقتصاد آمریکا یاری نموده و می تواند باعث پیروزی مجدد او در انتخابات 2020 گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 618

به "رکود ناشی از جنگ تجاری با چین باعث شکست ترامپ در انتخابات می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکود ناشی از جنگ تجاری با چین باعث شکست ترامپ در انتخابات می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید