سازمان ملل: زنگ خطر در لبنان به صدا درآمده است

به گزارش تور چین ارزان، میسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی درباره اوضاع لبنان گفت:زنگ خطر در لبنان به صدا در آمده است و ما باید قبل از اینکه خیلی دیر گردد اقدامی کنیم.

سازمان ملل: زنگ خطر در لبنان به صدا درآمده است

به نقل از المیادین، میچل باچله، کمسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز آدینه با اشاره به آثار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی بحران فعلی لبنان برای مردمش، از دولت و احزاب سیاسی و همچنین بخش اقتصادی این کشور خواست با همکاری یکدیگر از مردم حمایت نمایند.

وی گفت: بیکاری به فقر می انجامد و در لبنان هم لبنان حیث هیچ مزایایی برای دوره بیکاری وجود ندارد.لبنانی ها ضعیف شده اند و گروه های ضعیف تر و آسیب پذیرتر مثل آوارگان و کارگران مهاجر از تامین نیازهای اساسی شان ناتوان شده اند. این اوضاع باید هرچه سریعتر تحت کنترل درآید زیرا بخش اعظمی از مردم از فقر و گرسنگی ناشی از این بحران رنج می برند.

باچله به خسارات اقتصادی روزافزون ناشی از انتشار ویروس کرونا برای همه قشرهای جامعه لبنان اشاره نموده و گفت که در لبنان خیلی ها کارشان را از دست داده اند و منابع درآمدشان جلوی چشمانشان از بین رفته است و خیلی ها حتی منازلشان را هم از دست داده اند.

وی در ادامه گفت: مثل هرجای دیگری مردم ضعیف تر و فقیرتر بیشترین آسیب را از این وضع می بینند و شرایط آنها با توقف واردات مواد غذایی و پزشکی بدتر هم می گردد.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اعتراضات اخیر که نتیجه نارضایتی مردم از سوء مدیریت و فساد بود اشاره نموده و گفت: لبنان اکنون در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار گرفته است. از ماه اکتبر ، لیره بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست داده ، هزاران شرکت بسته اند و قطعی برق هم معضل شده است. لذا بهتر است در این شرایط سخت احزاب و رهبران سیاسی لبنان به وضع اصلاحاتی برای تامین خدمات ضروری مثل غذا، برق و بهداشت و آموزش بپردازند و جامعه جهانی نیز باید به دولت لبنان در این مهم یاری کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1403

به "سازمان ملل: زنگ خطر در لبنان به صدا درآمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: زنگ خطر در لبنان به صدا درآمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید