سروده های 5 شاعر افغانستان در راه کتابفروشی ها

به گزارش تور چین ارزان، خبرنگاران: مدیرخانه ادبیات افغانستان از چاپ وانتشار پنج مجموعه شعر و داستان از هنرمندان افغانستان، با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر اطلاع داد.

سروده های 5 شاعر افغانستان در راه کتابفروشی ها

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدسرور رجایی، مدیر خانه ادبیات افغانستان، با بیان اینکه پنج دفتر از شاعران افغان توسط این دفتر به چاپ خواهد رسید، گفت: خانه ادبیات افغانستان پنج مجموعه شعر و داستان از شاعران و داستان نویسان افغانستان را در دست چاپ وانتشار دارد. این کتاب ها به زودی برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از این مجموعه اشعار، اختصاص به آثار شاعرانی دارد که طی سال های گذشته در حوزه هنری به رشد و بالندگی ادبی رسیده اند. دومین مجموعه، اختصاص به اشعارمنتخب شاعران جوان افغانستان دارد که درششمین دوره جشنواره ادبی قند پارسی با داوری محمدکاظم کاظمی، مصطفی محدثی خراسانی وقنبرعلی تابش به مرحله نهایی این جشنواره در بخش شعر راه یافته بودند.

رجایی داستان منتخب نویسندگان جوان افغانستان که در ششمین جشنواره ادبی قند پارسی توسط داورانی چون سیدابوطالب مظفری، تینا محمدحسینی و محمدرضا گودرزی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته بودند را از دیگرمجموعه هایی ذکر کرد که آماده چاپ و انتشار است.

آوازافغانستان یکی دیگر از کتاب هایی است که مدیر خانه ادبیات افغانستان به آن اشاره نمود و گفت: کتاب آواز افغانستان، منتخبی از اشعار شاعران مطرح زبان فارسی است که درسال های گذشته توسط هنرمندان مطرح و نام آوران موسیقی افغانستان تبدیل به تصنیف و اجرا شده است.

مدیرخانه ادبیات افغانستان ازدیگرکتاب های در دست چاپ و انتشار این دفتر، به هفتمین شماره مجله فرخار نیز اشاره نمود و یادآور شد: این مجله به صورت تخصصی به شعر افغانستان و کشورهای فارسی زبان می پردازد. تا به امروز شش شماره از این مجله به چاپ رسیده است. امیدوار است که با چاپ و انتشار این کتاب ها در امسال قدم استوارفرهنگی دیگری، دربین دو ملت هم زبان و هم فرهنگ ایران و افغانستان برداشته گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1241

به "سروده های 5 شاعر افغانستان در راه کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروده های 5 شاعر افغانستان در راه کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید