سفری خاطره انگیز و شاد به شهرهای دیدنی شمال

به گزارش تور چین ارزان، بهشت گمشده ماسال، شهر مجسمه ها، فومن و رشت خیال انگیز سه شهر از شهرهای دیدنی و بی نظیر استان زیبای گیلان هستند که در این نوشتار قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم. این منطقه زیبا و رویایی علاوه بر دیدنی های طبیعی و خیال انگیز دارای مکان های تاریخی و مردمانی مهمان نواز با سفره هایی رنگارنگ است که اقامت در آن منطقه را دلپذیرتر می نماید. استان زیبای گیلان با داشتن مزارع چای و شالیزارهای برنج و تاریخی کهن صندلی ویژه ای در بین گردشگران دارد. اگر تصمیم دارید به این شهرهای رویایی سفر کنید و با اجاره ویلا، سفری بی نظیر را تجربه کنید، با ما همراه باشید.

سفری خاطره انگیز و شاد به شهرهای دیدنی شمال

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

فومن، شهر مجسمه ها

شهر فومن را با قلعه رودخان و پارک مجسمه هایش می شناسند. شهری با قدمتی 300 ساله و طبیعتی بکر و بی نظیر در استان زیبای گیلان. برای اجاره ویلا در شهر مجسمه ها، فومن بهتر است کمی بیشتر با این منطقه آشنا شوید. وجه تسمه فومن به نظر می رسد از معنایی بومی نشات گرفته باشد. فوم به معنی سیر و ن به مفهوم صندلی کشت. و چه معنایی اصیل تر از صندلی کشت سیر برای شهر تاریخی و دیدنی فومن با کشتزارهای سیر و طبیعت زیبایش. دلیل شهرت این شهر استان زیبای گیلان به نام شهر مجسمه ها هم وجود پارکی است که مملو از مجسمه های زیبایی از بچه ها شاد و زنان و مردانی با لباس محلی است که یکی از جاذبه های گردشگری شهر مجسمه ها، فومن محسوب می گردد. از دیگر جاذبه های دیدنی شهر کهن و تاریخی فومن می توان به قلعه رودخان، غاز خون فوشه و روستای فوشه، منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی، بقعه سبز قبا، ییلاق زودل، درخت آقادار، آبشار لار چشمه، بهشت گمشده ماسال و مناطق بی نظیر کوهستانی آن اشاره نمود. اگر می خواهید دیدن قلعه رودخان را از دست ندهید، برای اجاره ویلا در فومن اقدام کنید.

طبیعت سحرانگیز پارک جنگلی سراوان

از تهران که به طرف رشت حرکت می کنیم با تکه ای از بهشت با مساحتی بالغ بر 1487 هکتار روبرو می شویم که آن را قدیمی ترین پارک جنگلی استان زیبای گیلان می دانند. رشت خیال انگیز با این پارک جنگلی رویایی تر و خاطره انگیزتر می گردد. قرار دریافت موزه میراث روستایی استان زیبای گیلان در میان این جنگل، از دیگر نکات مثبتی است که گردشگران را وادار می نماید تا پس از اجاره ویلا، بلافاصله به این منطقه بروند. قایق سواری، موتور سواری و پینت بال از دیگر تفریحاتی است که می توانید از آن لذت ببرید. قبل از تصمیم قطعی برای اجاره ویلا، اجازه دهید تا سری هم به شهر تاریخی و دیدنی فومن و بهشت گمشده ماسال بزنیم.

رشت، شهر اولین ها

اولین داروخانه، اولین راه آهن و اولین شهری که دختران خود را راهی مدارس کرد به شهر خیال انگیز رشت در استان گیلان تعلق دارد. رشت زیبا در کنار طبیعت سرسبز خود دارای قدمتی تاریخی و دایره غذایی بی نظیری است که به جرات می توان گفت اگر در این شهر شلوغ استان زیبای گیلان غذا نخورده باشید هنوز طعم واقعی یک خوراکی لذیذ را نچشیده اید. شاید جالب باشد بدانید که شهر خیال انگیر رشت در رتبه 19 شهرهای دارای تنوع غذایی دنیا جای دارد از دیدنی های این منطقه می توان به آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، بازار سنتی، پارک ملت، میدان شهرداری، پارک جنگلی سراوان، خانه قدیری، باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی، موزه گنجینه، چشمه آب شور لاکان و تالاب عینک اشاره نمود که بخشی از دیدنی های رشت خیال انگیز در استان زیبای گیلان محسوب می شوند.

دژ مستحکم دوران ساسانی، قلعه رودخان

مکانی که در دوران شکوفایی خود هیچگاه سقوط نکرد. قلعه رخون، قلعه حسامی، دژ روخان، قلعه هزار پله و دژ روگان نام هایی است که به این دژ غیر قابل تسخیر دوران ساسانی داده اند. قرار دریافت این قلعه در کنار رودی در شهر مجسمه ها، فومن در استان زیبای گیلان، نام رودخان را مشهورتر ازدیگر نام ها کرد و در حال حاضر یکی از دیدنی ترین مکان های تاریخی در استان زیبای گیلان است. ارگ مخصوص سکونت پادشاه و خانواده اش، قورخانه، برج دیده بانی، واحدهای مسکونی، آبریزگاه، آب انبار، سردخانه، زندان، حوض، حمام و برج و باروهای آن می تواند ساعت ها شما را مشغول کند و ذهن تان را تا صده هایی دور ببرد. پس برای اجاره ویلا اقدامات لازم را انجام دهید. از شهر خیال انگیز رشت به شهر مجسمه ها، فومن سفر کردیم و در خاتمه سری هم به بهشت گمشده ماسال در استان زیبای گیلان بزنیم تا بتوانید با خیال راحت مکان مناسبی را برای اجاره ویلا انتخاب کنید.

بهشت گمشده ماسال، بر فراز کوه های تالش

بهشت گمشده ماسال که با قلعه رودخان و شهر تاریخی و دیدنی فومن تنها 30 کیلومتر فاصله دارد معنای کنار کو یا کوه وار می دهد و توصیف زیبایی اش در کلمات نمی گنجد. بهشت گمشده ماسال دومین شهر مرتفع استان زیبای گیلان بعد از رودبار است که در جوار رودی بانام خالکایی واقع شده است. این رود از قله شاه معلم سرچشمه می گیرد و بعد از 40 کیلومتر به شهر می رسد. زنبورداری، دام داری، باغ داری و کشاورزی شغل مردمان یهشت گمشده ماسال است که از دو بخش شاندرمن و مرکزی تشکیل شده است. شنبه بازار کوچک این منطقه یکی از دیدنی های استان زیبای گیلان محسوب می گردد. رودخانه مرغک و رودخانه خالکایی از دیدنی های بهشت گمشده ماسال هستند. اگر قصد سفر به استان زیبای گیلان را دارید و به دنبال اجاره ویلا در ماسال هستید، مکانچی را به خاطر بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1287

به "سفری خاطره انگیز و شاد به شهرهای دیدنی شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری خاطره انگیز و شاد به شهرهای دیدنی شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید