سهرابیان: ورزشکار آرامش نداشته باشد، فقط زمان از دست می رود، گمرک به ما به چشم یک ایرانی نگاه کند

به گزارش تور چین ارزان، رئیس فدراسیون قایقرانی با بیان اینکه اگر ورزشکار آرامش نداشته باشد، فقط زمان از دست می رود گفت: امیدوارم با مدال های رنگارنگ باعث افتخار ایران شویم.

سهرابیان: ورزشکار آرامش نداشته باشد، فقط زمان از دست می رود، گمرک به ما به چشم یک ایرانی نگاه کند

علیرضا سهرابیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری اردوی تیم ملی آب های آرام، گفت: با منطقه آزاد صحبت کردیم و مدیر تربیت بدنی هرمزگان موافقت کرده که از خاتمه ماه اردو در قشم برگزار شود.به این ترتیب تا خاتمه زمستان می توانیم از هوای گرم جنوب ایران استفاده کنیم تا بچه ها هم با شرایط آب و هوای تایلند آشنا شوند و در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک در تایلند بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در مورد تغییر کادر فنی تیم ملی آب های آرام گفت: اقلیمی جایگزین ملکی شد. نتایج مسابقات قهرمانی جهان و همچنین درخواست خود قایقرانان باعث شد این تصمیم گرفته شود. با توجه به مسائل مالی نمی توانستیم به مربیان جهانی فکر کنیم و از بین بهترین مربیان داخلی کادر فنی را انتخاب کردیم. اقلیمی موافقت کرد که در این راه به ما کمک کند و بهترین ها را به تایلند اعزام کنیم.

اردوهای آب های آرام بدون هیچ وقفه ای انجام شد

رئیس فدراسیون قایقرانی تأکید کرد: از فروردین ماه اردوها بدون وقفه دنبال شد برای مسابقات جهانی نیز تمام تلاش ها انجام شد ولی نتایج مطلوب نبود. اینها باعث نشد وقفه ای در تمرینات ایجاد شود ولی در حال حاضر نوع تمرینات کاملا تغییر کرده است. ملکی هم تلاش زیادی کرد ولی به هرحال وقت زیادی تا انتخابی المپیک نمانده و فرصت آزمون و خطا نبود.

برای اینکه سوءتفاهم پیش نیاید فقط طلایی ها به کاپ آسیایی اعزام می شوند

سهرابیان در مورد شرایط قایقرانان در رشته روئینگ گفت: مسابقات توزیع سهمیه المپیک در این رشته اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند در اردو حضور دارند. درحال حاضر هم ترکیب قایق های یک نفره برای مسابقات انتخابی المپیک مشخص شده و با توجه به کسب مدال طلا توسط بهمن نصیری و نازنین ملایی در مسابقات قهرمانی آسیا که ماه گذشته برگزار گشت این دو قایقران در قایق تک نفره شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان می کنند.

وی به اعزام دو قایقران به کاپ آسیایی اشاره کرد و گفت: حدود سه هفته دیگر کاپ آسیایی تایلند همزمان با مسابقات قهرمانی جوانان جهان برگزار می شود و گر اسپانسر مشخص شود جوانان هم به این مسابقات اعزام می شوند. منتظر هستیم اسپانسرها پول خود را واریز کنند. برای بزرگسالان هم اسپانسر پیدا شده و با توجه به محدودیت های مالی و به منظور جلوگیری از سوءتفاهم ها دو قایقران طلایی در قهرمانی آسیا یعنی بهمن نصیری و نازنین ملایی به این مسابقات اعزام می شوند تا خود را محک بزنند.

اگر نیاز ورزشکاران فراهم نشود فقط زمان را از دست داده ایم

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد حمایت از این رشته توسط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش گفت: 52 فدراسیون داریم که همه انتظار دارند که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به آنها نگاه ویژه داشته باشند. از طرفی فدراسیون های المپیکی مشخص هستند و از آنها انتظار بیشتری می رود ولی باید به یاد داشت که در سال کسب سهمیه المپیک هستیم و می طلبد که کمک ویژه تری به فدراسیون های المپیکی شود.

سهرابیان بیان کرد: ورزشکاران در این چند ماه نیازمند آرامش روحی و فکری هستند و این یک اصل اساسی در ورزش است. همه فدراسیون ها دنبال نتایج مطلوب هستند و قایقرانی نیز مستثنی نیست. ممکن است کسب مدال در المپیک دور از دسترس و کار سختی باشد ولی قایقرانان ما وقتی اعزام می شوند از جان و دل مایه می گذارند که از گروه خود صعود کنند و نتیجه ای بهتر از گذشته بدست آورند. این نیازمند منابع مالی بیشتری است. اگر اسکان، تغذیه و مکمل ها فراهم نشود و ورزشکاران در آرامش نباشند فقط زمان را از دست داده ایم.

وی شرح داد: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و همچنین اسپانسرها در کنار ما بوده اند ولی المپیکی شدن نیازمند منابع بیشتری است که از مسئولان رده بالای کشور درخواست کمک بیشتری به ورزش داریم.

امیدوارم همه به قایقرانی به عنوان یک یار ایرانی کمک کنند حتی گمرک

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که آیا قایق های خریداری شده به دست قایقرانان رسیده است، به خبرنگاران گفت: کمیته ملی المپیک مبلغی را که قول داده بود کمک کرد. ماه قبل هم وزارت ورزش بخشی از مبلغی که قول داده بود واریز کرد. به دنبال آن هستیم که بقیه پول را خودمان تهیه کنیم تا واریز انجام شود. بعد از آن تازه وارد هفت خوان گمرک می شویم. امیدوارم قایق های تیم ملی از کالای لوکس بودن خارج شود و با دید بازتری در مورد قایق های تمرینی تصمیم بگیرند و بدون دریافت گمرکی کالاهای لوکس ترخیص شوند. در این شرایط همه به عنوان یک ایرانی به ما و ورزش کمک می کنند. امیدوارم نگاه گمرک هم به ما مانند یک یار ایرانی باشد.

به عنوان پدر خانواده قایقرانی از کمبودها ناراحت هستم

سهرابیان تأکید کرد: ملی پوشان ما در اردوها هستند اما مسائل مالی باعث شده کمترین امکانات را داشته باشند و من به عنوان پدر این خانواده از این موضوع ناراحت هستم. امیدوارم این مسائل در آینده حل شود. از هیئت های استانی هم تشکر می کنم که همیشه به ما کمک کرده اند تا اردوها در فصول سرد و گرم برگزار شود. در این فصل هرمزگان پذیرای آب های آرام و خوزستان میزبان روئینگ خواهد بود. امیدوارم با کمک همه دوستان کسب سهمیه المپیک داشته باشیم و با مدال های رنگارنگ باعث افتخار ایران شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 848

به "سهرابیان: ورزشکار آرامش نداشته باشد، فقط زمان از دست می رود، گمرک به ما به چشم یک ایرانی نگاه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابیان: ورزشکار آرامش نداشته باشد، فقط زمان از دست می رود، گمرک به ما به چشم یک ایرانی نگاه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید