سهم مصرف گاز خانگی در زنجان به 50 درصد رسید

به گزارش تور چین ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه 36 درصد از کل مصرف سالانه استان مربوط به بخش خانگی است؛ اضافه کرد: این میزان با برودت سرمای زودرس سالانه در زنجان؛ سال جاری تا 50 درصد افزایش یافته است.مدیرعامل گاز زنجان با اعلام اینکه 36 درصد از کل مصرف سالانه استان مربوط به بخش خانگی است؛ اضافه کرد: این میزان با برودت سرمای زودرس سالانه در زنجان؛ سال جاری تا 50 درصد افزایش یافته است.

سهم مصرف گاز خانگی در زنجان به 50 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از زنجان ، موسی احمدلو در چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با موضوع مدیریت مصرف انرژی؛ گفت: در سه ماهه پاییز سال جاری؛ بخش خانگی50 درصد، صنعت 25 درصد، نیروگاه 18 درصد و CNG ها نیز 5 درصد مصرف داشته اند.

ویاضافه کرد: این آمار در حالی است که سال گذشته سهم مصرف گاز استان بیانگر 36 درصد مصرف در بخش خانگی، 27 تا 30 درصد در نیروگاه ها، 5 درصد در CNG های استان و 30 درصد نیز در مابقی مصارف بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجانتصریح داشت: آمارها نشان از ثبات مصرف گاز در همه بخش ها به غیر از بخش خانگی دارد که تا 50 درصد افزایش یافته است و همین امر موجب شده است مصرف سوخت بعضی از نیروگاه ها و صنایع محدود گردد.

مهندس احمدلو در ادامه از پایش میزان مصرف گاز ادارات و دستگاه های اجرایی استان توسط کارشناسان این شرکتاطلاع داد و ابراز کرد: این طرح در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز و بر اساس بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول رییس جمهور به منظور مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی انجام می گردد.

مهندس احمدلو با تاکید بر اینکه ادارات دولتی می بایست در مصرف گاز خود نسبت به سال گذشته 10 درصد صرفه جویی نمایند؛ اضافه کرد: تا به امروز در تمامی دستگاه های اجرایی استان 5 هزار و 107 مورد بازرسی و پایش صورت گرفته است که در صورت عدم رعایت موارد اعلامی پس از اخطار کتبی با قطعی گاز روبرو می شوند.

وی همچنین از اجرای طرح تشویقی دولت برای مشترکین کم مصرف اطلاع داد و گفت: از اول دی ماه؛ مشترکین خانگی که مصرف ماهانه آنها در ماه های سرد دی، بهمن، اسفند و نیمه اول فروردین کمتر از 200 متر مکعب باشد؛ قبوض رایگان صادر می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه اولین قبض رایگان در نیمه دوم بهمن ماه در اختیار مشترکین کم مصرف قرار می گیرد، گفت: برای واحد های خانگی که در محدوده قبوض رایگان قرار نگیرند نیز چنانچه مصرف خود را نسبت به میانگین مصارف ماه های مشابه در سالهای 96 و 97 بیش از 10 درصد کاهش دهند؛ گازبها آنها با 15 درصد تحفیف محاسبه می گردد.

مهندس احمدلو ادامه داد: در صورتی که واحد های خانگی الگوی مصرف را رعایت ننمایند و مصارف ماهانه آنها 15 درصد بیشتر از میانگین مصارف ماه های مشابه در دو سال قبل باشد، گازبهای آنها با 15 درصد اضافه محاسبه خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه هادر راستای سیاست های شرکت ملی گاز ایران اطلاع داد و گفت: با اجرای این طرح مشترکین عزیز 3 نوع خدمات رسانی مهم شامل اصلاح و ترمیم عایق کاری، تنظیم مشعل و نصب سیستم ضد رسوب متورخانه واحدهای تجاری و مسکونی را از نمایندگان شرکت گاز بصورت رایگان دریافت می نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه صرفه جویی10 تا 12 درصدی مصرف گاز توسط هر مشترک دستاورد مهمی است که با اجرای طرح ملی و همسو با سیاست های مسئولیت اجتماعی بدست می آید؛ گفت: کاهش هزینه های گاز مصرفی برای خانوار و صیانت از نعمت گاز طبیعی برای آیندگان از دیگر اهدافی است که در این طرح دنبال می گردد.

مهندس احمدلو در خاتمه برلزوم مدیریت مصرف گاز در استان تاکید کردو گفت: امیدواریم همکاری همگانی اعم از دستگاه های اجرایی، مردم و مسئولین منجر به مدیریت مصرف انرژی و صیانت از این ثروت عمومی گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1732

به "سهم مصرف گاز خانگی در زنجان به 50 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم مصرف گاز خانگی در زنجان به 50 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید