شرکتی با نام مشابه شرکت متا از این شرکت به خاطر سرقت اسمش شکایت نموده است

به گزارش تور چین ارزان، فیس بوک در ماه اکتبر نام خود را به متا تغییر داد، ظاهرا به خاطر اینکه به خاطر تصاحب شرکت ها و شبکه های اجتماعی جانبی و از آن مهم تر برنامه ریزی برای تسلط بر متاورس نوظهور، دیگر این نام را مناسب نمی دانست و می خواست یک شرکت مادر با نام بهتر داشته باشد.

شرکتی با نام مشابه شرکت متا از این شرکت به خاطر سرقت اسمش شکایت نموده است

اما روز سه شنبه یک شرکت هنری به نام META (یا Meta. is) اعلام نمود که از متا (یا فیس بوک) به علت نقض علامت تجاری شکایت می نماید و ادعا کرد که این تغییر نام، برند معتبر شرکت کوچک تر را نقض نموده است.

در پستی در سایت این شرکت کوچکتر آمده است: در 28 اکتبر 2021، فیس بوک علامت و نام متای ما را که بیش از دوازده سال با صرف خون دل، عرق ریختن و اشک هایمان آن را ساخته بودیم، مصادره کرد. امروز هشت ماه کوشش برای مذاکره با حسن نیت با فیس بوک بی نتیجه ماند و چاره ای جز طرح شکایت علیه آن ها نداشتیم.

این شرکت واقعا چندان شرکت کوچک و گمنامی نیست. مثلا در سال 2016 با سایت معتبر ورج برای نصب تعدادی چیدمان هنری در جشنواره پانوراما همکاری نموده بود.

شرکت Meta. is می گوید که به خاطر سابقه بد فیس بوک در رسوایی نقض جریم خصوصی کاربرانش، این شرکت هم نمی تواند مثل گذشته کالاها و خدمات خود را ارائه دهد و به فروش برساند و این پیشینه زشت، گریبان آنها را هم گرفته است.

Meta. is نام تجاری معتبر و ثبت شده ای دارد، اما به نطر می رسد که دعوای حقوقی این دو شرکت پیچیده گردد و به درازا بکشد.

البته پیش از این هم شرکت های بوده اند که به خاطر تشابه نام با متا معترض شده اند، از جمله یک شرکت تولیدکننده اندام های مصنوعی.

متا / فیس بوک فعلا پاسخی به این خبر نداده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2389

به "شرکتی با نام مشابه شرکت متا از این شرکت به خاطر سرقت اسمش شکایت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی با نام مشابه شرکت متا از این شرکت به خاطر سرقت اسمش شکایت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید