شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، پس از تمدید مهلت واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن از 30 شهریورماه به 30 مهرماه، حدود 115 هزار نفر از متقاضیان افتتاح حساب کردند؛ این تعداد تا 17 شهریورماه 65 هزار نفر بود. بدین ترتیب از 470 هزار متقاضی واجد شرایط تا کنون فقط 115 هزار نفر افتتاح حساب داشته اند. وزارت راه و شهرسازی که سرانجام مهرماه را آخرین فرصت واریز وجه اعلام نموده هشدار داده است که متقاضیان واجد شرایط چنانچه به هر دلیلی منابع مد نظر را تامین نکنند از پروژه خارج و در لیست ذخیره آینده قرار می گیرند تا بتوان پروژه هایی را که شروع شده و در حال اجرا است با متقاضیان موثر ادامه داد.

شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: به نام هریک از متقاضیان واجد شرایط حسابی به نام خود آنها باز شده که این متقاضیان، وجوه اولیه طرح اقدام ملی را به حساب خود واریز می نمایند. همچنین با توجه به پیشرفت پروژه از حساب متقاضی به حساب سازنده واریز می گردد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، بالغ بر 2600 میلیارد تومان آورده ای است که تا به امروز متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب خود واریز نموده اند. گفته می گردد آورده اولیه هر متقاضی در بیشتر مناطق کشور حدود 40 میلیون تومان است.

قیمت هر متر مربع مسکن ملی بر اساس موقعیت، متراژ و امکانات در مناطق مختلف کشور بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان اعلام شده و هنوز با وجود نوسانات نرخ مصالح ساختمانی، قیمت تغییر ننموده است. به جز آورده متقاضیان 100 میلیون تومان وام هم با نرخ سود 18 درصد و دوره بازپرداخت 10 ساله به هر واحد تعلق می گیرد.

مبلغ ماهانه هر قسط در روش ساده یک میلیون و 801 هزار تومان و سود آن 116 میلیون تومان است. در روش بازپرداخت پلکانی مبلغ قسط در سال اول ماهانه یک میلیون و 640 هزار تومان است که در سال دهم به ماهانه 2 میلیون و 140 هزار تومان افزایش می یابد. میزان سود تسهیلات در این روش پرداخت حدود 125 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

روز گذشته 15 مهر ماه، نشست آنالیز شرایط پیشرفت پروژه های مسکن ملی در استان های سراسر کشور به ریاست محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان و با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، بازآفرینی شهری، و معماری و شهرسازی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده بانک مسکن در ساختمان دادمان با استان ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

در این جلسه، مدیران کل راه و شهرسازی استان های سراسر کشور و همچنین بعضی از شهرداران برای ارائه مسائل و فرایند پیشرفت کار و همچنین تحلیل راه چاره و تسریع در فرایند صدور پروانه های ساختمانی حضور داشتند و به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند. البته میانگین پیشرفت کل کشور هنوز تعیین نشده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1531

به "شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش معکوس برای متقاضیان بدحساب مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید