شهر سوخته بانکوک

به گزارش تور چین ارزان، شهر سوخته یکی از بهترین جاذبه‌های تاریخی تور بانکوک برای بازدید است. آیوتایا (Ayutthaya) یا همان شهر سوخته یکی از بزرگترین شهرهای دنیا در بانکوک به شمار می‌رود.

شهر سوخته بانکوک

در سال 1350، پادشاهی آیوتایا بوجود آمد و در قرن 16 به اوج قدرت خود دست یافت و توانست قلمرو خود را گسترش بدهد. پادشاهان زیادی در آن دوران بر این شهر حکومت نمودند و آنقدر روابط آیوتایا قوی بود که حتی در زمان پادشاهی لویی چهاردهم، با فرانسه رابطه خوبی داشت. 

آیوتایا بر روی جزیره‌ای قرار گرفته است که بوسیله 3 رودخانه شهر به دریا متصل شده است. این مکان به این دلیل انتخاب گردید که از نظر دسترسی دشمن، بهترین مکان و کاملا در امان بود و از طرفی از سیل‌های فصلی هم در امان بود. شهر آیوتایا در سال 1767 توسط ارتش برمه مورد حمله قرار گرفت، آنها شهر را کاملا از بین بردند، آنجا را فتح کردند و ساکنان آیوتایا را مجبور به ترک شهر نمودند. این شهر هیچ وقت بازسازی نشد و به همان صورت ماند تا سال 1991 جز میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید و به یکی از بهترین جاذبه‌های تور بانکوک تبدیل شد.

بعد از تحقیقات زیادی که دانشمندان و باستان شناسان روی شهر آیوتایا انجام دادند یکی از بزرگترین شهرهای آن دوران بوده و مرکز اقتصادی، سیاسی و مذهبی اصلی در زمان خودش بوده. علاوه بر این، دربار سلطنتی سیام هم بایگانی های خیلی دقیقی از این شهر داشت که خیلی از آن ها موقع غارت شهر نابود شده بودند اما بعضی از آنها سالم باقی مانده‌اند و یک سند مهم از اعتبار تاریخی این شهر به شمار می‌رود. در تور بانکوک می‌توانید به بازدید جاذبه‌هایی بروید که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

این شهر که زمانی مرکز مهم دیپلماسی و تجارت بود، حالا به یک خرابه ی باستانی تبدیل شده و به خاطر مجموعه‌ای از صومعه‌ها و ردیف‌هایی از مجسمه‌های آن دوران شناخته شده. این شهر در فاصله 80 کیلومتری بانکوک قرار دارد.

منبع: whc.unesco.org
انتشار: 3 مهر 1396 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 12

به "شهر سوخته بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سوخته بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید