صالحی امیری: پرچمدار کاروان ایران احتمالا در جلسه بعدی ستاد تعیین خواهد شد، ارز مورد احتیاج کاروان تامین شده است

به گزارش تور چین ارزان، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: سعی می کنیم در جلسه آینده ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک در خصوص پرچمدار کاروان ایران در المپیک تصمیم گیری کنیم.

صالحی امیری: پرچمدار کاروان ایران احتمالا در جلسه بعدی ستاد تعیین خواهد شد، ارز مورد احتیاج کاروان تامین شده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در سرانجام نشست مسئولان ورزش افغانستان با فدراسیون های ورزشی در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: فرایند کارها طبق برنامه دنبال می گردد و بیش از 90 درصد از برنامه های اجرایی در جهت اقدام و تصمیم گیری است. سهمیه ها تا امروز به 62 رسیده است. 8 ورزشکار زن در کاروان داریم.

وی تاکید نمود: ارز مورد احتیاج تامین شده است. لباس کاروان نیز انتخاب شده و در حال فراوری است. زمان اعزام و بازگشت تیم ها معین شده و در حال نهایی کردن بلیط ها هستیم و با آژانس های معتبر صحبت کردیم. چون اعزام ها محدود است و ژاپن اعلام نموده 5 روز قبل از مسابقات پذیرش و دو روز بعد باید توکیو را ترک نمایند، تعداد پروازها زیاد است.

صالحی امیری اضافه کرد: اسکان کادر خبری و همراهان کاروان و آی دی کارت ها قطعی شده است. اردوهای آمادگی در همه فدراسیون های المپیکی در حال برگزاری است. برای یاری به فدراسیون ها دو اقدام اجرا شده است و 50 درصد بودجه فدراسیون ها در فروردین ماه پرداخت شده و با دعوت از دکتر نوبخت قرار شد یاری فوق العاده و ویژه به فدراسیون های 15 گانه المپیک توکیو انجام گردد و مقرر شد که این امر توسط بنده و سلطانی فر انجام گردد.تا به امروز هم دولت و سازمان برنامه و بودجه هیچ کوتاهی نداشته و کوشش نموده اند تا احتیاجهای ما را مرتفع کند.

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: سجادی تاکید داشت هیچ چالشی برای حضور فعال کاروان در توکیو وجود ندارد. جلسات مجازی با IOC و کمیته برگزاری مسابقات به صورت هفتگی در حال برگزاری است. در یک هفته اخیر دو جلسه با مسئولان وزارت خارجه و سفیر کشورمان در ژاپن و کادر سرپرستی کاروان داشتیم و تمام پیش احتیاجهای حضور ما آنالیز شد.

وی اعلام کرد: در جلسه روز گذشته قرار شد نمایشگاه ایران زیبا برپا گردد همچنین نمایش فیلم ها با زیرنویس ژاپنی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل سفارت نیز مورد تایید نهاده شد. جلسه ستاد عالی نیز برگزار و آخرین هماهنگی ها با جزئیات تدوین شد.

صالحی امیری گفت: بعضی از رشته ها همچنان شانس کسب سهمیه دارند. برای خودمان رسالت پشتیبانی و حمایت حداکثری از فدراسیون ها در حوزه قهرمانی را داریم. سعی می کنیم در جلسه آینده در خصوص پرچمدار تصمیم گیری کنیم. پیشنهاداتی مطرح شده است. رژه کاروان ندارم و هر کشور تنها 10 سهمیه دارد، حتی ممکن است به یک سهمیه برسد. لباس رژه را آماده نموده ایم اگر شرایط رژه فراهم گردد ما مسئله ای نداریم و با لباس متحدالشکل در مراسم حضور خواهیم داشت.

وی در خصوص برگزاری مراسم بدرقه کا وان تاکید نمود: جلسه مشترک من، سرپرست کاروان و ستاد فرهنگی برگزار گردید و هفته آینده تفاهم نامه امضا می کنیم. برای هفته المپیک اجرای اصلی برنامه ها را در اراضی تپه های عباس آباد تعریف کردیم و هر شب یک برنامه داریم. برای بدرقه کاروان اگر نتوانیم در فضای بسته مثل سالن همایش ها برگزار کنیم، در فضای روباز این کار را در نیمه اول تیرماه انجام می دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1980

به "صالحی امیری: پرچمدار کاروان ایران احتمالا در جلسه بعدی ستاد تعیین خواهد شد، ارز مورد احتیاج کاروان تامین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: پرچمدار کاروان ایران احتمالا در جلسه بعدی ستاد تعیین خواهد شد، ارز مورد احتیاج کاروان تامین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید