صحبت های پی یر لومتر در مراسم اهدای جوایز سزار فرانسه

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اکتوالیته-چند روز پیش مراسم اعلام برندگان چهل و ششمین جایزه سزار که جایزه سینمای ملی کشور فرانسه است، در پاریس برگزار گردید و فیلم دختری با دستنبد ساخته استفانی دومستیه پیروز شد جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی این رقابت سینمایی را -که به اسکار فرانسه معروف است- از آن خود کند.

صحبت های پی یر لومتر در مراسم اهدای جوایز سزار فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این فیلم -که با تمرکز بر محاکمه دختر جوانی برای قتل بهترین دوستش شکل گرفته- با الهام و اقتباس از رمانی به همین نام نوشته پی یر لومتر ساخته شده است و نویسنده فرانسوی -که در مراسم اهدای جوایز به برندگان حضور یافته بود- درباره اقتباس سینمایی از رمان ها و داستان ها صحبت کرد.

او با اعلام خبر برگزیده شدن رمانش با آرامشی مخصوص و لبخند بر لب بر روی صحنه رفت و پیش از خواندن یادداشتی که از قبل آماده نموده بود مطرح نمود از حضورم در اینجا بسیار خرسندم. سینما را بسیار دوست می دارم و نیز کتاب خواندن را. یک اثر اقتباسی سینمایی تنها یک نسخه تصویری از یک کتاب نیست؛ بلکه خود یک اثر اصیل و اصلی است که از اثر اصیل دیگری الهام گرفته شده است. اثر اقتباسی نتیجه دیالوگ بین دو خالق است که هیچ کدام نباید به تنهایی پیروز ظاهر شوند.

نویسنده فرانسوی در ادامه اضافه کرد اقتباس سینمایی پیروز همانند یک کتاب است که توسط دوربین خوانده می گردد و همه به لطف این نگاه از یک زاویه متفاوت داستان آن را متوجه می شوند. یک اقتباس سینمایی ناپیروز هم همانند سینمایی است که برای مدت ها تعطیل شده؛ آن هم در برابر شعبه های بانکی که تمام روز را باز هستند. آن جا هم همه مردم داستان را می فهمند یعنی ما به بدترین شکل شکست خورده ایم.

این اولین بار نیست که یک اثر سینمایی پیروز از آثار پی یر لومتر ساخته می گردد. در سال 2018 نیز اقتباس سینمایی از رمان خداحافظ بالایی ها که در سال 2013 برنده جایزه گنکور شده بود، جایزه سزار بهترین فیلم اقتباسی را به کارگردانی آلبر دوپونتل برنده شد.

لازم به ذکر است که فیلم بای بای کله پوک ها ساخته آلبر دوپونتل با بردن 7 جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در این دوره از اهدای جوایز سزار فرانسه، برنده عظیم شب اهدای جوایز شد.

لومتر در خاتمه با ادای احترام به این کارگردان فرانسوی درباره او نیز که در مراسم حضور نداشت، گفت: اگر خودخواهی نباشد، من به نیابت از او اینجا حضور دارم. دلم برایش تنگ شده است. ما با یکدیگر بومس اسپیرینگ بازی می کردیم. برای مدتی داشتم به او در تحلیل روشی که تمایل به انجام آن داشت، یاری کردم. بعد رهایش کردم؛ زیرا باید به ساخت فیلمش می رسید. فیلمی حالا نتیجه اش را می بینیم.

در طی این مراسم لوئی گارل، هنرپیشه فرانسوی در سخنانی به ژان کلود کریر -که ماه فوریه از جهان رفت- ادای احترام کرد و یاد او را گرامی داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1800

به "صحبت های پی یر لومتر در مراسم اهدای جوایز سزار فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحبت های پی یر لومتر در مراسم اهدای جوایز سزار فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید