عربستان ورود شهروندان پاکستانی را ممنوع نمود

به گزارش تور چین ارزان، دولت سعودی طی دستور العملی بار دیگر ورود شهروندان پاکستانی به عربستان به دلیل آنچه که جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا اعلام شده را ممنوع نمود.

عربستان ورود شهروندان پاکستانی را ممنوع نمود

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه اعلام نمودند که وزارت کشور عربستان سفر اتباع 20 کشور از جمله پاکستان را به طور متوقف تعلیق نموده است. این دستورالعمل از ساعات اولیه امروز به اجرا درآمده است.

سفارت سعودی در اسلام آباد نیز طی نامه ای به وزارت امور خارجه پاکستان، ممنوعیت سفر شهروندان این کشور به عربستان را اعلام نمود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) ساعاتی پیش گفت که مقامات سعودی درپی موج جدید شیوع کرونا، بار دیگر ورود مسافران از پاکستان را ممنوع نمود.

عربستان سعودی بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را در میان دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. تا به امروز بیش از 368 هزار ابتلا به بیماری کووید-19 در عربستان گزارش شده و مرگ 6 هزار و 400 بیمار کرونایی نیز در این کشور ثبت شده است.

اول دی ماہ سال جاری نیز آغاز موج دوم کرونا در عربستان، این کشور را مجبور به ممنوعیت ورود پروازهای خارجی کرد و متعاقب آن پاکستان نیز تصمیم به توقف پروازهای خود به مقصد شهرهای عربستان گرفت.

اواخر آبان ماه سال جاری دولت امارات متحده عربی به دلیل آنچه که تشدید شیوع ویروس کرونا خواند، صدور ویزا برای اتباع پاکستانی را متوقف کرد. رسانه های پاکستانی و کارشناسان این کشور، اقدام ابوظبی را بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن اسلام آباد تلقی کردند.

اوایل فروردین سال جاری بیش از 20 هزار کارگر پاکستانی به دنبال شیوع کرونا و افزایش محدودیت هایی که امارات متحده عربی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اعمال نموده بود، مجبور به بازگشت به کشورشان شدند.

بیش از دو میلیون پاکستانی در عربستان و امارات کار و زندگی می نمایند، اما از زمان شیوع کرونا ده ها هزار کارگر پاکستانی و سایر اتباع این کشور دارای مشاغل مختلف کار خود را از دست دادند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1855

به "عربستان ورود شهروندان پاکستانی را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان ورود شهروندان پاکستانی را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید