فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود

به گزارش تور چین ارزان، مجله آمریکایی فارن پالسی نوشت که پادشاه عربستان به رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را عنوان کرد، ولی وی به شدت با این پیشنهاد مخالفت نموده است.

فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، مجله فارن پالسی فاش کرد، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در جریان تماس تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ششم ژوئن سال 2017 یعنی تنها یک روز پس از محاصره قطر توسط عربستان، امارات، بحرین و مصر به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر و محاصره آن را مطرح نموده بود.

طبق نوشته این مجله، آمریکا پس از یک دوره کوتاه از کویت درخواست میانجیگری برای حل این بحران را کرد.

پیشتر، روزنامه وال استریت ژورنال در ماه مه 2019 نوشته بود که ارتش عربستان در سال 2017 طرحی برای حمله به کشور قطر آماده نموده بود.

این روزنامه به نقل از بعضی مسئولان آمریکایی، عربستانی و قطری فاش نموده بود که طرح سعودی شامل تسلط بر میدان گاز طبیعی شمال بود که به نوبه خود عظیم ترین میدان نفتی به شمار می رود.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشته بود که مسئولان آمریکایی ریاض را قانع کردند که حمله به قطر نقض واضح و آشکار نظام بین المللی است.

این روزنامه همچنین نوشت که با توجه سخت بودن گزینه اقدام نظامی، این امر، عربستان و همپیمانان آن را به اعمال محاصره مالی علیه قطر سوق داد.

پنجم ژوئن 2017 کشور های عربستان، امارات، مصر و بحرین با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط خود را با این کشور قطع و مجازاتی را بر آن تحمیل کردند. این بدترین بحران شورای همکاری خلیح فارس از زمان تأسیسش در سال 1981 است.

از زمان شروع این بحران کویت به دنبال میانجی گری میان طرف های بحران است، اما تا به امروز موفقیت چندانی کسب ننموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1341

به "فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارن پالسی: ملک سلمان به آمریکا پیشنهاد حمله به قطر را داده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید