قالیباف حامل چه پیامی برای پوتین است؟

به گزارش تور چین ارزان، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که قالیباف فردا (یکشنبه) در سفری سه روزه از 19 تا 21 بهمن به روسیه خواهد رفت.

قالیباف حامل چه پیامی برای پوتین است؟

مجتبی توانگر در مصاحبه با ایسنا اضافه کرد: رییس مجلس در این سفر با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و ویچیسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه، رییس شورای عالی امنیت ملی روسیه دیدار خواهد داشت.

توانگر با تاکید بر اینکه ابعاد اصلی سفر قالیباف به روسیه، مالی است، گفت: در دیدار با پوتین، مواضع صریح نظام درخصوص برجام، تعاملات مالی با روسیه، فروش نفت و.. ابراز و پیامی نیز به رئیس جمهور روسیه تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون مالی مجلس با اشاره به سهم ایران از بازار روسیه گفت: روسیه بیش از 280 میلیارد دلار واردات دارد که به دلیل همسایگی این فرصت و مزیت بزرگی برای کشورمان است که به دلیل ناکارآمدی و نگاه نامتوازن به غرب و شرق، سهم ایران از این بازار کمتر از یک درصد است.

وی در خصوص توافقنامه مالی اوراسیا گفت: با رایزنی های پارلمانی که در حال انجام است پیوستن ایران به این توافقنامه مراحل انتهای خود را طی می کند.

توانگر اضافه کرد: با الحاق ایران به کشور های اوراسیا (روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و بلاروس) بازار بزرگی از محصولاتی ویژه در اختیار تولیدکنندگان و صنعت گران ایرانی خواهد بود که می توانیم گام موثر دیگری در خنثی کردن تحریم ها برداریم.

وی در خصوص مبادلات بانکی با روسیه گفت: حدود 40درصد از مبادلات تجاری ایران و روسیه با ریال و روبل انجام می گیرد.

توانگر اضافه کرد: برای تعمیق این موضوع و انتها بخشی به سلطه دلارآمریکا، کارگروه مشترک مالی و بانکی بین دو کشور شکل گرفته است.

وی یادآور شد: مجلس روسیه در تابستان سال جاری رسما از محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورده بود.

توانگر خبر داد: احتمالا کنفرانس روسای مجالس ایران، روسیه، چین، افغانستان و ترکیه نیز در ماه مه 2021 یعنی اردیبهشت سال آینده در شهر سوچی با موضوع مقابله با تروریسم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آبان 94 دکتر قالیباف بر اساس دعوت رسمی شهردار مسکو و سن پترزبورگ در یک سفر سه روزه راهی روسیه شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1784

به "قالیباف حامل چه پیامی برای پوتین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قالیباف حامل چه پیامی برای پوتین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید