قوانینی که تولیدکننده را از لب چشمه تشنه برمی گردانند!

به گزارش تور چین ارزان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان معتقد است برخی قوانین در کشور ما به گونه ای است که تولیدکننده را تا لب چشمه می برند و تشنه برمی گردانند.

قوانینی که تولیدکننده را از لب چشمه تشنه برمی گردانند!

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حشمت الله عسگری از ابهام در برخی قوانین به عنوان یکی از اساسی ترین مسائل تقنینی در کشور نام برد و اظهار کرد: این ابهامات موانع جدی پیش پای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران می گذارد.

وی، بند واو تبصره 16 و تبصره 18 را از مصادیق اینگونه قوانین برشمرد و اعلام کرد: متاسفانه اینگونه تبصره ها و قوانین در کشور ما کم نیستند و لذا باید برای برطرف این ابهامات قانونی چاره ای اندیشیده گردد.

عسگری، منابع مالی و اعتباری دولت را در شرایط ویژه اقتصادی امروز محدود، ارزیابی و توضیح داد: دولت تدبیر و امید با وجود این محدودیت ها کوشیده تا آنجا که ممکن است به برطرف مشکل فعالان فراوریی صنعتی یاری کند که تخصیص اعتبارات رونق فراوری از جمله آنهاست.

وی، استان سمنان را از استان های موفق در اعطای این تسهیلات برشمرد و گفت: عملکرد استان سمنان و اعطای تسهیلات در ستاد تسهیل نسبت به سال قبل دو برابر شده است.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: با وجود اینکه فرآیند اعطای تسهیلات امسال از آبان آغاز شده در حال حاضر با کسری منابع در این بخش روبرو هستیم و مازاد بر سهمیه، متقاضیان را به بانک های عامل معرفی می کنیم.

وی با اشاره به تصویب اعتبار 4500 میلیارد تومانی به بخش فراوری استان در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اضافه کرد: خوشبختانه با کوششی که انجام شده بانک ها سهمیه خود از این اعتبار 4500 میلیارد تومانی را ابلاغ کردند.

عسگری با اشاره به زیان بخش هایی از کشاورزان و بهره برداران از ناحیه خشکسالی ها و سرمازدگی ها و... گفت: منابع تخصیصی دولتی به این بخش ها محدود است و کشاورزان و بهره برداران باید به سمت فرهنگ بیمه محصولات بروند چرا که جبران خسارت ها از سوی دولت کفاف خسارت بالای این بخش را نمی دهد.

وی با اشاره به زیان وارده به پسته کاران در امسال اضافه کرد: منابع دولتی در این حوزه اندک است و نمی تواند جوابگوی همه خسارت آسیب دیدگان این بخش باشد لذا باید کوشش کنیم که مثل بسیاری از کشورهای توسعه یافته در زمینه بیمه محصولات زراعی، باغی و... فرهنگ سازی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 280

به "قوانینی که تولیدکننده را از لب چشمه تشنه برمی گردانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانینی که تولیدکننده را از لب چشمه تشنه برمی گردانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید