قیمت نو مرغ اعلام شد

به گزارش تور چین ارزان، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن اعلام دلایل گرانی گوشت مرغ در تهران گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این امر است.

قیمت نو مرغ اعلام شد

به گزارش مهر، حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در سطح کشور بین 19 هزار و 700 تا 21 هزار تومان است، گفت: افزایش هزینه مولفه های فراوری قیمت تمام شده را بالا برده و بسیاری از فراورینمایندگان یا قادر به خرید نهاده های دامی مورد احتیاج خود نبوده اند یا خریده اند و هنوز بارگیری انجام نشده است.

وی اضافه نمود: قیمت مولفه های فراوری از جمله واکسن و دارو و جوجه یکروزه گوشتی و حمل و نقل در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون قیمت تمام شده فراوری مرغ برای فراورینمایندگان بیش از 21 هزار تومان است.

اسدالله نژاد توضیح داد: به علت اینکه فراورینمایندگان مرغ را با قیمت 19 هزار و 700 تا 21 هزار تومان عرضه می نمایند قیمت برای مصرف نماینده نهایی نیز باید حدود 31 هزار تومان باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تهران تا حدود 40 هزار تومان گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این مساله است ضمن اینکه در ایام تعطیلات قرار داریم و در این ایام معمولا حمل و نقل با مشکلاتی روبرو می گردد.

اسدالله نژاد ادامه داد: با توجه به جوجه ریزی اجرا شده روزانه حدود 8100 تن مرغ در کشور فراوری می گردد که این رقم جوابگوی احتیاج کشور است اما عدم نظارت از کشتارگاه تا واحد صنفی نیز می تواند یکی از دلایل گرانی مرغ در تهران باشد چرا که در استانهای دیگر چندان مسئله ای در این زمینه وجود ندارد و مردم به راحتی می توانند این کالا را با نرخ مصوب تهیه نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2332

به "قیمت نو مرغ اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو مرغ اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید