مشکل حقابه تالاب میل و مغان مرتفع شده است

به گزارش تور چین ارزان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مشکل حقابه تالاب میل و مغان به علت افت آب رودخانه مرزی ارس مرتفع شده است.

مشکل حقابه تالاب میل و مغان مرتفع شده است

حسن قاسم پور از حضور پرندگان آبزی و مهاجر در تالاب میل و مغان اطلاع داد و گفت: حقابه تالاب به علت افت آب رودخانه مرزی ارس دچار مشکل شده بود که با پیگیری این اداره کل و همکاری شرکت آب منطقه ای مرتفع شد و امیدواریم تا چند روز آینده بطور کامل موضوع حقابه حل گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از پاسگاه های محیط بانی و بعلاوه منطقه ها تحت مدیریت شمال استان از جمله تالاب میل و مغان ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی محیط بانان در حراست از عرصه های طبیعی استان، وجود منطقه حفاظت شده مغان، تالاب میل و مغان و منطقه ها شکار ممنوع نوار مرزی در شمال استان را ظرفیت بی نظیر منطقه در حفظ تنوع زیستی مطرح نمود.

قاسم پور به موضوع لزوم ثبت تالاب میل و مغان در کنوانسیون رامسر اشاره نمود و اضافه نمود: به جد پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم عدم همکاری سال های گذشته در ثبت تالاب را در سالجاری و سال آینده حل کنیم تا استان اردبیل نیز صاحب تالاب مشمول کنوانسیون جهانی رامسر باشد.

شایان ذکر است تالاب میل و مغان در 50 کیلومتری شهرستان پارس آباد و سه کیومتری شهر اصلاندوز بر روی رودخانه مرزی ارس و 260 کیلومتری پایین دست سد مخزنی ارس واقع شده است و یکی از تالاب های مهم استان اردبیل است. مساحت این تالاب 996 هکتار است و محل زندگی دائم یا چند ماهه بیش از 20 هزار قطعه پرنده در قالب 79 گونه مختلف است و از این جهت یکی از منحصربفردترین تالاب های ایران به شمار می رود.

علاوه بر این تالاب میل و مغان محل مناسبی برای تخم ریزی و پرورش گونه های ماهیان بومی نظیر سوف، زرده پر، سیم، سیاه ماهی، سس ماهی، سیاه کولی، اسبله و شاه کولی و گونه های جانوری مثل لاکپشت مهمیزدار است.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2452

به "مشکل حقابه تالاب میل و مغان مرتفع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل حقابه تالاب میل و مغان مرتفع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید