موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج آماده بازدید گردشگران نوروزی است

به گزارش تور چین ارزان، معاون میراث فرهنگی کردستان گفت: موزه مردم شناسی خانه کرد برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروز 99 آماده بازدیدگردشگران داخلی و خارجی است.

موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج آماده بازدید گردشگران نوروزی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مراحل ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: خانه کرد (عمارت آصف) بزرگ ترین موزه مردم شناسی مربوط به یک قوم در کشور ایران بوده که در خیابان امام خمینی (ره) شهر سنندج واقع شده است.

او با دعوت از هموطنان برای سفر به کردستان در ایام تعطیلات نوروز و بازدید از خانه کرد، اضافه نمود: این موزه در عمارت آصف دایر شده و این عمارت یکی از بزرگ ترین عمارت های اعیانی شهر سنندج بوده که دارای ارزش های ویژه معماری از نظر آجرکاری و گچ بری و ارسی سازی است، حمام آن زیباترین حمام خصوصی در بین حمام های سنندج بوده و بنای اولیه این عمارت مربوط به دوره صفویه بوده و در دوره های قاجار و پهلوی تکمیل تر شده است.

رشیدی توضیح داد: هم اکنون در این موزه آداب و رسوم، فرهنگ و زندگی شهری و روستایی، فعالیت های کشاورزی، مشاغل قدیمی، عکس های تاریخی و لباس محلی مناطق مختلف استان کردستان و آثار نازکار سنندجی، استاد علی اکبر بهزادیان و شیوه شکار در کردستان به نمایش گذاشته شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 975

به "موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج آماده بازدید گردشگران نوروزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی خانه کرد سنندج آماده بازدید گردشگران نوروزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید