نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی کنم

به گزارش تور چین ارزان، نخست وزیر انگلیس با درخواست مخالفان دولت برای کناره گیری از قدرت مخالفت نموده است.

نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی کنم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز یکشنبه در اظهاراتی گفت: از نخست وزیری استعفا نخواهم کرد تا مانع از تاخیر در روند برگزیت در سرانجام اکتبر شوم.

بر اساس این گزارش جانسون وعده داده است تا سرانجام اکتبر بریتانیا را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. این در شرایطی است که مجلس انگلیس قانونی را تصویب نموده است که نخست وزیر را ملزم به تمدید مهلت قانونی برگزیت نموده است، البته اگر نمایندگان مجلس توافق برگزیت را تصویب نکنند.

نخست وزیر انگلیس به شدت با این درخواست نمایندگان مخالفت نموده است.

جانسون در مصاحبه با بی بی سی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال کناره گیری از قدرت و تعویق در مهلت قانونی برگزیت، گفت: هرگز تصمیمی برای استعفا از این سمت ندارم . مسئولیت راهنمایی حزب و کشور را در این شرایط سخت و سخت بر عهده گرفته ام و می خواهم این روند را ادامه داده و کشور را از اتحادیه اروپا خارج کنم. معتقدم که این مسئولیت من است تا این کار را انجام دهم.

از سوی دیگر مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: بریتانیا احتمالا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

وی در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید نمود: بهترین راه این است که با توافق از اتحادیه اروپا خارج شویم ولی هنوز به توافق برگزیت دست پیدا ننموده ایم. قطعا احتمال برگزیت بدون توافق جدی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 555

به "نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس: استعفا نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید