نمایش مقبره های باستانی سقاره مصر

به گزارش تور چین ارزان، مصر مقبره های باستانی تزئین شده ای را که به تازگی در گورستان بزرگ فراعنه در خارج از قاهره، کشف شده اند به نمایش گذاشت.

نمایش مقبره های باستانی سقاره مصر

به گزارش خبرنگاران، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر بیان کرد قدمت این پنج مقبره، که اواسط اسفند کشف شدند، به پادشاهی کهن مصر - دوره ای تقریباً بین سال های 2700 تا 2200 پیش از میلاد مسیح که به عصر اهرام یا عصر هرم سازان نیز معروفیت دارد - و بعلاوه به اولین دوره میانی، که پس از فروپاشی پادشاهی کهن یک قرن به طول انجامید، بازمی شود.

دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر می گوید که باستان شناسان مصری کاوش در این مکان را در ماه سپتامبر 2021 شروع کردند. به گفته او، این مقبره ها برای مقامات ارشد از جمله حاکمان منطقه، و سرپرستان و ناظران قصر در مصر باستان بودند.

وی به خبرنگاران گفت: همه این مقبره ها به خوبی نقاشی و تزئین شده اند. حفاری تمام نشده است. ما در حال برنامه ریزی برای ادامه کاوش های خود هستیم و معتقدیم که مقبره های بیشتری را در این منطقه می توانیم پیدا کنیم.

این مقبره ها در نزدیکی هرم پلکانی شاه جوزر، در سقاره - محوطه ای بزرگ برای خاک سپاری مردگان در مصر باستان - در 24 کیلومتری جنوب غربی قاهره، مرکز مصر کشف شده اند.

دیوار ها با سنگ نوشته های هیروگلیف و تصاویر حیوانات مقدس، و اقلام پس از مرگ که به باور مصریان باستان در زندگی بعد از مرگ از آن ها استفاده می شد، تزئین شده است.

سقاره بخشی از محوطه یک گورستان گسترده در ممفیس، مرکز باستانی مصر، است که اهرام معروف جیزه و همین طور اهرام کوچکتر در ابوصیر، دهشور، و ابو رواش را در بر می گیرد. ویرانه ها و بقایای شهر باستانی ممفیس مصر، در سال های دهه 1970 در دفتر میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2330

به "نمایش مقبره های باستانی سقاره مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش مقبره های باستانی سقاره مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید