تور آفریقای جنوبی: نکاتی درباره سفر به آفریقای جنوبی (قسمت اول)

به گزارش تور چین ارزان، آفریقای جنوبی یکی از کشورهای دیدنی در جهان است که تنوع جاذبه های گردشگری آن، زبانزد خاص و عام است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور آفریقای جنوبی: نکاتی درباره سفر به آفریقای جنوبی (قسمت اول)

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

آفریقای جنوبی کشوری وسیع است که تنوع زیادی از نظر فرهنگ و جاذبه های جهانگردی دارد. بدون برنامه ریزی صحیح و اطلاعات قبلی نمی توان به این کشور تماشای و بزرگ سفر کرد. در ادامه با نکاتی درباره برنامه ریزی برای اولین سفر به آفریقای جنوبی، متنوع ترین کشور آفریقا، آشنا می شویم.

لسوتو (Lesotho) یک کشور کوچک محصور در خشکی است که داخل خاک آفریقای جنوبی واقع شده است. در واقع تمام مرزهای این کشور با خاک آفریقای جنوبی احاطه شده است و برای رسیدن به آن راهی جز سفر زمینی از آفریقای جنوبی نیست.

آفریقای جنوبی بیست و پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت خشکی و بیست و چهارمین کشور پرجمعیت جهان است که جمعیتی چندملیتی و متنوع دارد. علاوه بر تنوع قومی و نژادی که در جمعیت آفریقای جنوبی وجود دارد، جاذبه های طبیعی این کشور هم تنوع شگفت انگیزی دارند که در جهان بی نظیر است.

جهانگردان سراسر جهان با اشتیاق زیادی به این کشور سفر می نمایند. اشتیاق آن ها برای سفر به این کشور، بیشتر به خاطر زیبایی های طبیعی و حیات وحش منحصربه فرد آن است. علاوه بر این موارد، آفریقای جنوبی جاذبه های بی شماری برای جهانگردان دارد؛ از امکانات توریستی مجهز گرفته تا مهمان نوازی اهالی این کشور.

نکاتی درباره برنامه ریزی برای اولین سفر به آفریقای جنوبی

فرقی نمی نماید که سفرتان کوتاه باشد یا طولانی، مطمئنا در تمام طول سفر جاذبه ای وجود دارد که شما را سرگرم نگه دارد و از آن لذت ببرید. جاذبه های جهانگردی مختلف این کشور، همه سلیقه ها را راضی نگه می دارد و به ندرت کسی پیدا می گردد که از سفر به آفریقای جنوبی لذت نبرد.

جاذبه های جهانگردی آفریقای جنوبی علاوه بر اینکه تنوع دارند، در نوع خود متفاوت و بی نظیر هستند. بنابراین بدون شک آفریقای جنوبی مقصد خوبی برای سفر خواهد بود اما همین تنوع باعث می گردد که در اولین سفر خود به این کشور پهناور، سردرگم شوید. با رعایت این نکات می توانید سفری بی دغدغه داشته باشید و با برنامه ریزی صحیح، از وقت خود نهایت بهره را ببرید.

برترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی

چهار فصل با آب وهوای متفاوت در آفریقای جنوبی وجود دارد: تابستان (از دسامبر تا مارس)، پاییز (از آوریل تا مه)، زمستان (از ژوئن تا آگوست) و بهار (از سپتامبر تا نوامبر).

با وجود این، به علت وسعت این کشور، فصل پرجهانگرد در آفریقا وجود ندارد و شما هر زمان که بخواهید می توانید برنامه سفرتان را تنظیم کنید. یا با توجه به برنامه ای که در نظر دارید، زمان مناسب را انتخاب کنید.

در یک سفر کوتاه، امکان بازدید از همه جاذبه های این کشور و سر زدن به گوشه وکنار آن وجود ندارد. با وجود این می توانید چند منطقه را از قبل انتخاب کنید و برای سفر به آن ها برنامه ریزی کنید. اگر سفر طولانی تری دارید می توانید به بخش های مختلف سر بزنید ولی در این صورت نمی توانید منطقه ها مختلف را کامل ببینید و از جاذبه های آن لذت ببرید.

استان کیپ غربی (Western Cape) که در سواحل جنوب غربی آفریقای جنوبی واقع شده است، تابستان ها میزبان تعداد زیادی از جهانگردان بین المللی است. به همین علت، قیمت مراکز اقامتی در این منطقه در طول تابستان به اندازه قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می نماید. حتی گاهی اوقات این افزایش قیمت به 70 درصد نسبت به سایر ایام سال می رسد.

نباید فراموش کنید که تابستان های آفریقای جنوبی بسیار گرم و سوزان است. اگر می خواهید از گرمای هوا فرار کنید و آب وهوای مطبوعی را در نواحی ساحلی تجربه کنید، برترین زمان برای سفر، اوایل آوریل است یعنی فاصله بین تابستان و پاییز.

بین اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه، یک دوره تعطیلات ده روزه مدارس در آفریقای جنوبی وجود دارد. در این فاصله، استان کیپ غربی پر از مسافران داخلی می گردد. بنابراین اگر می خواهید از جمعیت دور بمانید، زمان سفر خود را در این مدت در نظر نگیرید. زمان دقیق این تعطیلات را می توانید از آژانس جهانگردی مورد نظرتان بپرسید و با آن ها هماهنگ کنید.

اگر قصد دارید از نهنگ ها در زیستگاه طبیعی شان تماشا کنید، برترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی، فصل زمستان و بهار است. در این دو فصل نهنگ های شکار جنوبی (Southern right whale) به ساحل جنوبی کیپ مهاجرت می نمایند. در این زمان برای تماشای نهنگ ها نیازی به سفر در دل دریا نیست و از ساحل می توانید آن ها را ببینید.

اگر می خواهید زیبایی فوق العاده کیپ را ببینید برترین زمان بین ماه های مه تا آگوست است. در این مدت زمان که با عنوان فصل سبز شناخته می گردد، باران می بارد و دره های و کوهستان های کیپ بسیار سرسبز و انبوه هستند.

سفر به آفریقای جنوبی بدون تجربه یک سافاری آفریقایی، کامل نمی گردد. یکی از مشهورترین مکان ها برای این تجربه فوق العاده، پارک ملی کروگر (Kruger National Park) و برترین زمان برای این سفر، از ماه مه تا آگوست است، زمانی که انبوه شاخ و برگ درختان مانع گشت وگذار شما نمی گردد.

اگر برای سفر به آفریقا برنامه و جاذبه خاصی را مد نظر دارید، حتما باید پیش از سفر ابتدا برنامه سفر خود را تنظیم کنید و سپس با توجه به این برنامه سفر و جاذبه هایی که در نظر گرفته اید، زمان مناسب برای سفر را مشخص کنید. برای این کار حتما با برگزارنماینده تور در تماس باشید. اگر قصد دارید که بدون تور و به شکل مستقل سفر کنید، باید قبل از سفر به خوبی در خصوص جاذبه ها، آب و هوا و فصل مناسب، تحقیق کنید. اگر از نظر زمان سفر محدودیت ندارید، سفر خود را به فصول کم جهانگرد سال موکول کنید. در این صورت می توانید به اندازه قابل توجهی در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

چطور به آفریقا سفر کنیم؟

ده فرودگاه بین المللی در آفریقای جنوبی وجود دارد که پروازهای مستقیم متعددی از شهرهای بزرگ جهان دارند.

اگر می خواهید از یکی از کشورهای آفریقایی مثل زیمبابوه یا بوتسوانا وارد آفریقای جنوبی شوید، باید زمینی سفر کنید.

کیپ تاون بندرگاهی است که خط های کروز متعددی دارد. علاوه بر کیپ تاون، بندرهای مهم دیگری مانند Durban و بندر الیزابت هم در آفریقای جنوبی وجود دارد.

در قسمت بعدی مقاله با ادامه نکات همراه ما باشید.

منبع: کجارو / huffingtonpost.com / buzzle.com
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2191

به "تور آفریقای جنوبی: نکاتی درباره سفر به آفریقای جنوبی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: نکاتی درباره سفر به آفریقای جنوبی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید