هیات دولت با تشکیل استان کرمان جنوبی موافقت کرد

به گزارش تور چین ارزان، نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از تصویب تاسیس استان کرمان جنوبی در هیات دولت اطلاع داد.

هیات دولت با تشکیل استان کرمان جنوبی موافقت کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ذبیح الله اعظمی ساردویی با بیان اینکه دولت در جلسه ای در تیرماه بر دولت روی تشکیل استان کرمان جنوبی بحث نموده و آن را مصوب نموده است، گفت: رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به شهر دارالولایه جیرفت استان کرمان، در جمع مردم این شهر از تشکیل استان کرمان جنوبی اطلاع داد.

وی اضافه نمود: نمایندگان منتظر لایحه دولت هستیم تا به محض دریافت در اسرع وقت آن را آنالیز و تصویب کنیم.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه گنج، منوجان و فاریاب است که 1 میلیون نفر جمعیت، 5 میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، معادن غنی مس، آهن، کروم، تیتانیوم و ... را دارا هستند.

وی با بیان اینکه عدم توزیع عادلانه ثروت و اعتبارات دولت بین شمال و جنوب استان باعث شد که استان توسعه عادلانه پیدا نکند، اضافه نمود: همه شرایط برای تاسیس استان کرمان جنوبی آماده است و ما امیدواریم که استان کرمان جنوبی به زودی در دولت آقای رئیسی تاسیس گردد و مردم کرمان جنوبی همواره سپاسگزار نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند.

اعظمی سارودی توضیح داد: مردم نجیب کرمان جنوبی قدردان کوشش های رئیسی و دولت سیزدهم هستند و نام دولت مردمی برای همواره در جنوب استان کرمان به یادگار خواهد ماند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2411

به "هیات دولت با تشکیل استان کرمان جنوبی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات دولت با تشکیل استان کرمان جنوبی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید