ویروسی که سیستم عصبی جوانان را مختل می کند

به گزارش تور چین ارزان، سیستم عصبی سمپاتیک پاسخ ‹ستیز و گریز› در هر فرد را کنترل می کند. این سیستم تحت تاثیر ویروس کرونا دچار اختلال می شود.

ویروسی که سیستم عصبی جوانان را مختل می کند

به گزارش خبرنگاران، نتایج یک مطالعه نشان می دهد که جوانانی که به تازگی از COVID-19 بهبود یافته اند، در حالت آرامش و بدون تحریک عصبی، در این شاخه از سیستم عصبی خود افزایش فعالیت دارند.

آنها در مقایسه با گروه کنترل - در آزمایشی که برای شبیه سازی طراحی شده بود- دارای فعالیت عصبی سمپاتیک بیشتر و ضربان قلب سریع تری بودند.

اگر اختلالات مشابهی در افراد مسن بعد از بهبود از کرونا رخ دهد، ممکن است عوارض جانبی جدی بر سلامت قلب و عروق آنها داشته باشد.

حدود یک سوم افراد سالمی که از کووید 19 خفیف بهبود یافته اند علائم طولانی مدت این بیماری را تجربه می کنند. شایع ترین علائم شامل خستگی و تنگی نفس است اما برخی از افراد هم تپش قلب را گزارش می دهند. این ممکن است نشانه ای از تعادل سیستم عصبی اتوماتیک آنها باشد. دو بال سیستم عصبی اتوماتیک به طور خودبخودی برای تنظیم عملکردهای حیاتی مانند ضربان قلب و تنفس عمل می کنند.

هنگامی که بدن یک شرایط تهدیدکننده زندگی را شناسایی می کند، سیستم عصبی سمپاتیک ضربان قلب و تنفس را افزایش می دهد؛ واکنشی که مردم آن را واکنش ستیز و گریز می نامند. در مقابل، سیستم عصبی پارنامپاتیک بدن را به حالت پایدارتر و آرامش بخش باز می گرداند که به استراحت و هضم معروف است.

افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و چاقی اغلب در سیستم عصبی سمپاتیک خود افزایش فعالیت دارند که کووید19 ممکن است آن را تشدید کند.

برای اولین بار، محققان در حال حاضر فعالیت عصب سمپاتیک در جوانان سالم را که از عفونت کرونا بهبود می یابند ارزیابی کردند.

آنها یک سری آزمایشات را روی 16 فرد حدود 20 ساله انجام دادند که حدود 35 روز قبل تست SARS-CoV-2 آنها مثبت بود.

قبل از همه گیری کرونا، دانشمندان آزمایش های مشابهی را بر روی یک گروه هم سن متشکل از 14 داوطلب سالم انجام دادند که به نام گروه کنترل عمل می کردند.

آزمایشات نشان داد که در سیستم عصبی سمپاتیک افرادی که کووید19 را با بهبودی سپری می کنند، چه در حالت آرامش و چه در پاسخ به یک تست استرس زا، تغییراتی ایجاد شده است.

همچنین در آزمایش ضربان قلب و فعالیت عصب سمپاتیک در آزمایش شبیه سازی تفاوت وجود داشت.

محققان همچنین معتقدند که تغییرات مشابه در افراد مسن می تواند بر سلامت قلب و عروق آنها تأثیر منفی بگذارد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2054

به "ویروسی که سیستم عصبی جوانان را مختل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروسی که سیستم عصبی جوانان را مختل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید