پتانسیل بالای ایران خودرو در توسعه محصولات بر پایه پلتفرم های تازه

به گزارش تور چین ارزان، گروه صنعتی ایران خودرو با بهره گیری از توان مهندسی بالا، تنوع قوای محرکه بومی و بعلاوه پلتفرم های نو در کنار بهبود و ارتقای پلتفرم های پیشین توانمندترین خودروساز کشور در حوزه توسعه محصولات نو بر اساس فرمان رییس جمهوری به شمار میرود.

پتانسیل بالای ایران خودرو در توسعه محصولات بر پایه پلتفرم های تازه

ایران خودرو به تازگی امکان بازدید خبرنگاران و فعالان رسانه ای ایران از مرکز تحقیقات این شرکت برای نخستین بار را فراهم کرد تا جدیت این خودروساز در طراحی و توسعه دو محصول به نمایش درآید.

ایران خودرو با هدف توسعه محصولات تازه و خروج محصولات قدیمی از چرخه فراوری، ضمن اعلام برنامه خروج سمند و 405 از خطوط فراوری، به سرعت پروژه TF21 را شروع کرد تا محصولی استراتژیک شکل بگیرد. این خودرو در کلاس خودرو های شهری کوچک قرار است طی پروژه ای 18 ماهه که مدت زمان سریع و بی سابقه ای در صنعت خودرو ایران است آماده عرضه به بازار گردد.

TF21 نه تنها هدف توسعه محصولات را محقق می نماید بلکه محصولی استراتژیک از نظر قیمت و جایگاه در بازار خواهد بود. ایران خودرو بعلاوه به همین دلیل پروژه K125 که کراس اووری ملی با پتانسیل بالا در همه ابعاد است را تا ابتدای سال 1402 به تحقق می رساند تا علاوه بر توسعه محصول و پلتفرم، توسعه سبد محصولات در کلاس های تازه نیز رقم بخورد.

این خودروساز بعلاوه عرضه هفت محصول تازه بر پایه محصولات فعلی و نسخه های ارتقا یافته پلتفرم های کنونی در امسال را در برنامه دارد که در نوع خود بی سابقه و قابل توجه است.

تنوع بالای قوای محرکه شامل پیشرانه های به روز TU5P، EF7، TU3 و XU7 پلاس موجب شده تا ایران خودرو توانمندی بالایی در ایجاد تنوع در محصولات تازه داشته باشد.

این خودروساز بعلاوه گیربکس های متنوعی از جمله پنج سرعته دستی، شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک را هم اکنون در محصولاتش مورد استفاده قرار می دهد که در آینده نزدیک با گیربکس پنج سرعته نیمه اتوماتیک AMT و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه DCT این شرکت را به جمع بزرگان صنعت خودرو با چنین تنوعی از قوای محرکه خواهد اضافه نمود. توانمندی ایران خودرو در همگام شدن با استاندارد روز آلایندگی بعلاوه موجب شده تا علاوه بر پیشرانه های فعلی، خانواده پیشرانه های سه سیلندر، نقشه راه میان مدت محصولات تازه را نیز ترسیم نمایند به گونه ای که این پیشرانه ها که استاندارد بالایی از نظر آلایندگی دارند احتمالا در آینده به قلب اصلی خودروی شهری TF21 تبدیل خواهند شد که مصرف سوختی کمتر از شش لیتر دارند و به نوعی نسل تازه خودرو های ایرانی بر پایه آن ها شکل خواهد گرفت.

توسعه محصولات نوین بر پایه پلتفرم های به روز این امکان را برای ایران خودرو فراهم می نماید تا محصولاتی تازه در کلاس خودرو های الکتریکی یا هیبریدی را طراحی کند و همگام شدن با تکنولوژی روز امکان حضور رقابتی و قوی تر ایران خودرو در بازار های صادراتی را نیز تسهیل خواهد نمود.

صنعت خودروی ایران در حالی خودروسازان را موظف به پاس کردن استاندارد های 85 گانه مشابه کشور های اروپایی و استاندارد آلایندگی موازی با استاندارد کشور های اروپایی نموده است، همین مساله موجب آن شده تا خودرو هایی که در صنعت خودرو ایران متولد می شوند، گزینه های بالقوه صادراتی به عمده بازار های جهانی باشند. آنچه از پروژه های تازه ایران خودرو نظیر TF21 بر می آید این است که این خودرو به واسطه تفکر متفاوت و به روز در توسعه محصل می تواند به مهره ای توانمند و متفاوت هم در بازار داخل و هم بازار های صادراتی بدل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2374

به "پتانسیل بالای ایران خودرو در توسعه محصولات بر پایه پلتفرم های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل بالای ایران خودرو در توسعه محصولات بر پایه پلتفرم های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید