چرا هندی ها اینقدر عجیبند؟

به گزارش تور چین ارزان، اگه اسم کشور هند رو اتفاقی بشنویم نا خوداگاه یاد چی میافتیم؟برخی از ما ها اگه عاشق فیلم و سینمای بالیوود باشیم احتمالا یاد سلمان خان و شاهرخ خان یا حتی فیلم شعله میافتیم مخصوصا اون صحنه معروف پایکوبی روی شیشه ، دخترا هم احتمالا اولین چیزی که از ذهنشون راجب هند می گذره ، لباس ها و جینگول جات های یا حتی موهای پر پشت زنان هندیه شاید برای برخی دختر ها هم نقش های حنا جذاب باشه که البته ما ورژن ایرانی این نوع نقش های حنایی رو در جنوب کشورمون داریم .

چرا هندی ها اینقدر عجیبند؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

اما برای عده ای هم فرهنگ غنی و پر زرق و برق کشور هند تو چشم میاد و نظرشون رو جلب می کنه ، فرهنگی که با آداب و رسوم سنتی و قدیمی این کشور برای ما اصالت کشور هند رو تداعی می کنه و ما ها رو مجاب می کنه سفر به هند رو در برنامه ریزی های آیندمون قرار بدیم البته به شرط حیات و بودجه ، و گرنه مجبوریم گردشگریمون رو به اینستا محدود کنیم و لم بدیم روی کاناپه و به هند سفر کنیم .

حالا کدوم یکی از شما دوست دارید بدونید چرا هندی ها اینقدر عجیب غریبن و مذهب و دینشون اینقد با بقیه ادیان جهان متفاوته ؟ اصلا براتون سوال پیش اومده که چرا هندی ها اینقدر به گاو اهمیت میدن ؟ چرا می پرستنش؟

خب اگه این سوال ها تو ذهن شما می چرخه و همواره یه علامت تعجب گنده راجب این مسائل بالای سرتون هست ازتون دعوت می کنم که ادامه نوشته هارو از دست ندید ، امروز یکم راجب هندو ها خبرنگاران بد نیست ، مگه نه ؟

مهمترین عنصر رستگاری در دین هندو زهد و ترک جهان و لذائذ آن و رو آوردن به درون و روح خودشونه. در تمام فرقه های آیین هندو عنصر مشترک و همگانی بنام بهکتی Bhakti وجود داره که همان معنای زهد و تقدس رو میده و عشق و ایمان داشتن به یک خدای ناجی که در کتاب گینا اینجوری اومده آنکه به خاطر من خود را ترک می نماید و جز من کسی را دوست ندارد چنین کسی مرا می یابد در بین همه فرقه ها مشترکه.

بیشترین خدایان هندو که پرستش می شوند شیوا و ویشنو هستند که در رام و کرشنا حلول کردند. شیوا خدای تخریب و تولیده که به وسیله ریاضت و مراقبه مورد احترام و پرستش قرار می گیره ویشنو حافظه جهان و برهما که خدای خالق است، مجموعاً اتحاد سه گانه Trimoyrti هندو را تشکیل میدن در نظر هندوها زندگی موجودات عالم سه جریان مهم دارد، آفرینش، صیانت و حفاظت، انهدام و تخریب؛ بنابراین الوهیت نیز سه صورت پیدا می کنه برهمای خالق، ویشنوی نگهدارنده و شیوای ویران نماینده. پس همه هندوها باستثنای مذهب جین این سه صورت را پرستش می نمایند.

در آیین هندو دو نوع پرستش وجود دارد ویشناویسم، شیوایسیم که هر دو خیلی بهم نزدیک هستند، حتی گاهی مراسم قربانی در یک معبد انجام می شه، حیوانات هم در بین هندوها احترام خاصّی دارند (برعکس ایران) چون معتقد هستند که خدایان اونا در شکل حیوانات هم ممکنه ظاهر بشند ، مخصوصاً گاو را که لکشحی رب النوع عشق و زیبایی و فراوانی مال می دونند. و ادرار گاواز نظر اون ها پاک و باعث برکته و برای همین در مراسم مذهبی ادرار گاو رو می پاشند روی همدیگه

ویشنو پرستان مقدس هر روز صبح علامت نیزه به شاخ ویشنو را با گل سرخ روی پیشانی خود می کشند شیواپرستان مقدس، با خاکستر تپاله گاو خطوط افقی بالای ابرو می کشند و لینگا را بر بازو یا در گردن آویزون می نمایندکه واسشون مقدسه .

مراسم عبادی روزانه:

عبادات هندوان از تکریم خدایان و انجام فرائض به افتخار اونا، مراقبت مجسّمه های خدایان و حیوانات مقدس، غُسل در رودخانه های مقدس که از جمله اون رود گنگ است و زیارت معابد در بنارس که شهر مقدس در هند است میرند که مرتاضان (همون آدم هایی که شال هاشونو مثل حوصله حموم میپیچن دور سرشون) و گاو و میمونهای مقدس و دو هزار معبد و چند تا پرستشگاه و پانصد هزار مجسمه خدایان و حمام های مقدس و انبار مخصوص برای سوزاندن اجساد مرده ها در آن وجود داره .

هندوها طهارت را بمعنای دوش دریافت در رودهای مقدس میدونن که اون را اسنان Asnan میگن و خاک مرده ها را در رود گنگ می ریزن چون اعتقادشون اینه که این رود زیر قدمهای خدای ویشنو جاریه، برای همین طهارت از این آب را موجب برکت و بهره های معنوی و مادی میدونن

طریقه عبادت:

زن و مرد باید با حالتهای مخصوص خودشون این عبادت را انجام بدند، باید در معابد مرد چهار زانو بنشینه و زن جوری بنشینه که زانوها بطرف بالا باشد البته این عبادت صبح و شاب هر روز دو مرتبه انجام میشه؛

صبح از قبل از طلوع آفتاب تا بعد طلوع آفتاب شخص عبادت گذار باید روی قدم هاش وایسته و در تو دلش گاثیری بخونه که یک ورد ودایی هست و در کتاب مقدس منو سمرتی اومده .

در نماز شب هم گاهی بصورت نشسته همین را بخونه تا وقتی ستاره ها رو ببینه .

فلسفه این نماز نزد هندوها اینه که که نمازو صبح می خونند تا گناه و خطاهای شب پاک بشه و شاب می خونند تا خطاهای روز محو بشه.

عقاب تارک الصلاه نزد هندوها:

کسانیکه این نماز را اداء ننمایند باید مثل طبقه پائین گرددر رونده بشند و از اداء واجبات دینی ممنوع میشند و دیگر تولّد دوباره نخواهند داشت و روح حیات سابق اونها بر می گرده در واقع در همین طبقه پائین حیات دوم رو میگذرونند. وبرای همین هندوها به این نوع عبادت اهمیت زیادی میدن و البته تمام این عبادت­ها به صورت تکی انجام میشه؛ نه جمعی و گروهی.

نمازهایی که در حضور روحانیون معابد انجام میشه اینجوری نقل شده که کاهن با یک چیز خاصّی عبادت نماینده را بُخار می دهد و همراه خودشان گلهای خاص زرد رنگی دارند. روحانی در معابد تعاویذ و ادعیه های خاص تقلیدی می خونه که باید همه حاضرین تکرار نمایند و بعد از اون در برابر بت سنگی باید رکوع نمایند و با حالت تضرع و خشوع این عبادت انجام گردد در آخر کاهن دعای مخصوص رو میخونه و آب مقدس را می پاشه پس از آن از معبد خارج میشن و میرن خونه هاشون.

جلل خالق !

جالب بود نه ؟

درسته یه سری کلمه های قلبمه سلمبه داشت ، اما خب هر دینی یه جوره دیگه .

کی حاضره بره هند این آداب و رسوم رو از نزدیک ببینه ؟

منبع: بدونیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 611

به "چرا هندی ها اینقدر عجیبند؟" امتیاز دهید

18 کاربر به "چرا هندی ها اینقدر عجیبند؟" امتیاز داده اند | 3.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هندی ها اینقدر عجیبند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید