کمبود سوخت و مشکل حمل محصولات کشاورزی در شوش

به گزارش تور چین ارزان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش گفت: کشاورزان با دو بحران کمبود سوخت و ماشین آلات برای حمل محصولات برداشت شده روبرو شده اند.

کمبود سوخت و مشکل حمل محصولات کشاورزی در شوش

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عبدالرحیم رحیمی نیا اظهار کرد: در سال 98 که سال رونق فراوری نام داشت، کشاورزان با وجود مسائل فراوان از جمله بحران کمبود کود شیمیایی به خصوص کود اوره و صرف هزینه های زیاد، محصولات مختلف مانند چغندرقند، گندم و کلزا را با اولویت دادن به اقتصاد کشور به ویژه در بحث امنیت غذایی کشت کردند.

وی اضافه کرد: کشاورزان امنیت غذایی کشور را حتی بر معیشت خود ترجیح دادند و با کوشش، کشت های خود را به مرحله برداشت رسانده اند اما در سال 99 که سال جهش فراوری و زمان برداشت این کشت ها است،

این مسئول توضیح داد: بحران کمبود سوخت علاوه بر به خطر انداختن فعالیت ماشین آلات معمول کشاورزی که کار آماده سازی اراضی برای کشت آینده را به تأخیر می اندازد، مسائلی را نیز در بحث ماشین آلاتی که کار برداشت چغندرقند و گندم را به عهده دارند به وجود آورده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شهرستان شوش ادامه داد: همچنین کمبود شدید کامیون برای حمل حدود یک میلیون تن چغندرقند فراوریی آماده برداشت کشاورزان، آن ها را با مسائل جدی روبرو خواهد نمود و در این زمینه انتظار داریم تا مسئولان استان و کشور هرچه سریعتر برای این مسائل آستین بالا زده و کام تلخ کشاورزان را شیرین نمایند.

رحیمی نیا عنوان نمود: با توجه به اینکه بیش از 800 هزار تن چغندرقند خوزستان باید به هفت کارخانه خارج از استان حمل گردد، لازم است مسئولان به ویژه وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با صدور دستور اعمال مدیریت ترخیص کالا در بنادر و به تأخیر انداختن ترخیص کالاهای غیرضروری به مدت یک ماه و همچنین اختصاص سهمیه اضافی سوخت، لاستیک، روغن و ... به کامیون هایی که این محصول استراتژیک و فساد پذیر را حمل می نمایند، شرایط را برای حمل این محصول فراهم نمایند.

وی اعلام نمود: با توجه به شرایط ویژه مالی کشور و همچنین اهمیت مساله جهش فراوری، انتظار داریم تا به این مساله و مسائل به صورت جدی نگاه گردد و شرایط برای کشاورزان در مقایسه با سال گذشته بهتر گردد تا آن ها بتوانند با دغدغه کمتری به فراوری بپردازند و به فکر تامین امنیت غذایی کشور باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1301

به "کمبود سوخت و مشکل حمل محصولات کشاورزی در شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود سوخت و مشکل حمل محصولات کشاورزی در شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید