10 اشتباه در آرایش چشم که شما را پیرتر نشان می دهد

به گزارش تور چین ارزان، قطعاً دوران پیری نیز زیبایی های خود را دارد، اما با چند ترفند آرایشی می توانید چهره خود را جوان تر کنید. بعضی از اشتباهات آرایشی چهره ما را پیرتر نشان می دهند. چشم ها بخش قدرتمند بدن ما است، بنابراین آرایش چشم می تواند در ظاهر ما تأثیر زیادی بگذارد. در ادامه به چند اشتباه آرایش چشم که شما را پیرتر نشان می دهد می پردازیم.

10 اشتباه در آرایش چشم که شما را پیرتر نشان می دهد

1. خط چشم ضخیم می کشید

بهتر است فقط روی پلک بالا یک خط چشم نازک بکشید و طرحی را انتخاب کنید که متناسب با چشمان شما باشد. بعلاوه باید ضخیم ترین قسمت خط چشم در گوشه بیرونی چشم قرار بگیرد. اگر احساس می کنید که چشم هایتان بدون خط چشم بی حال می گردد، می توانید فقط گوشه بیرونی چشم را با مداد پررنگ کنید. بعلاوه می توانید از خط چشم مایع برای کشیدن یک خط نازک روی خط مژه بالایی بهره ببرید.

2. خط چشم شما خیلی تیره است

یکی دیگر از اشتباهات آرایش چشم که باعث پیری صورت می گردد استفاده از خط چشم بسیار تیره است. بیشتر ما از خط چشم مشکی استفاده می کنیم. اما این را بدانید که خط چشم مشکی سن شما را زیادتر نشان می دهد. به جای خط چشم مشکی خط چشم های رنگی را امتحان کنید که به رنگ سایه چشم شما نیز نزدیک باشد. اگر می خواهید حتماً از رنگ های تیره بهره ببرید رنگ های سرمه ای، قهوه ای یا خاکستری را امتحان کنید. اگر رژ لب پررنگی زدید و صورت خود را کانتور نموده اید یک خط چشم روشن باعث شاداب تر شدن چهره شما می گردد.

3. ابرو های خود را بیش از حد پر نموده اید

ابرو ها می توانند ظاهر آرایش را بهتر یا آن را خراب نمایند و باعث تغییر در ظاهر کلی صورت می شوند. بنابراین بهتر است مراقب ابرو های طبیعی خود باشید و آن را تقویت کنید. یکی از مهم ترین اشتباهات آرایش چشم کشیدن بیش از حد ابرو ها است. استفاده از مداد یا سایه ابروی زیاد به راحتی قابل تشخیص است. اگر در کشیدن ابرو مبتدی هستید می توانید از شابلون بهره ببرید. با شابلون می توانید طبیعی تر ابروی خود را پر کنید و جوان تر به نظر برسید. بعلاوه استفاده از آن کار را بسیار آسان می نماید. به جای مداد و سایه ابرو از محصولاتی مانند ژل ابرو یا مداد هاشور ابرو بهره ببرید که ظاهر طبیعی تری دارند. این محصولات برای پر کردن ابرو عالی هستند، اما هنگام طراحی ابرو مراقب باشید که فرم طبیعی ابرو را حفظ کنید.

4. ابرو های شما خیلی تیره است

یکی دیگر از اشتباهات آرایش چشم پر کردن ابرو ها با سایه های خیلی تیره است. تیرگی بیش از حد ابرو چهره را خشن و پیر نشان می دهد، بنابراین مطمئن شوید که سایه ها و محصولاتی که انتخاب می کنید مناسب صورت شما هستند. از رنگی بهره ببرید که هم رنگ یا یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی ابرو شما باشد. به صورت کلی بهتر است ابرو ها از رنگ مو ها روشن تر باشند. بسیاری از محصولات ابرو در رنگ های محدودی عرضه می شوند و اگر محصول جدیدی عرضه شد که با ابرو های شما مطابقت ندارد، آن را نخرید.

5. بیش از حد کانسیلر می زنید

استفاده بیش از حد از کانسیلر می تواند شما را پیرتر نشان دهد. کانسیلر فقط باید ناحیه زیر چشم را کمی روشن کند و تیرگی و لکه ها را در حد طبیعی بپوشاند. هنگامی که از کانسیلر بیش از حد بهره ببرید سنگین به نظر می رسد و در طول روز ماسیده می گردد و زیر چشم را چروک تر نشان می دهد. برای جلوگیری از ماسیدگی کانسیلر، فقط یک لایه سبک زیر چشم بزنید و حتماً قبل از زدن کانسیلر دور چشم خود را مرطوب کنید. برای پخش کردن کانسیلر بهتر است از براش بهره ببرید، زیرا باعث می گردد کمتر از کانسیلر بهره ببرید. راه آخر این است که اصلاً از کانسیلر استفاده نکنید. سعی کنید به جای کانسیلر از روشن نماینده زیر چشم بهره ببرید. این محصول تیرگی ها را می پوشاند، اما طبیعی تر از کانسیلر است. این روشن نماینده ها پوشانندگی کامل ندارند اما بسیار طبیعی هستند.

6. از رنگ کانسیلر نامناسبی استفاده می کنید

استفاده از میزان مناسب کانسیلر مهم است، اما رنگ کانسیلر نیز مهم است. رنگ نامناسب کانسیلر می تواند صورت شما را کدر کند و صورت کدر پیرتر از چهره روشن به نظر می رسد. بنابراین کانسیلر را مطابق با رنگ پوست خود انتخاب کنید. کانسیلر نیز مانند کرم پودر باید با توجه به تن رنگ پوست شما انتخاب گردد. از شماره رنگ کرم پودر خود برای انتخاب رنگ کانسیلر بهره ببرید. بعلاوه برای معین کردن تن گرم یا سرد پوست به رگ های مچ دست خود نگاه کنید. کانسیلر باید یک یا دو درجه روشن تر از کرم پودر شما باشد. اگر کانسیلر تیره تر از کرم پودر باشد زیر چشم ها به خوبی روشن نمی گردد و در نتیجه چهره شما پیرتر نشان داده می گردد.

7. از کانسیلر اصلاح نماینده رنگ استفاده نمی کنید

یکی از چیز هایی که ما را پیرتر نشان می دهد سیاهی دور چشم است. پوشاندن این تیرگی های دور چشم سخت است. بعضی از افراد برای پوشاندن این تیرگی ها از کانسیلر زیاد استفاده می نمایند و همان طور که گفته شد، استفاده بیش از حد از کانسیلر در زیر چشم باعث چروک زیر چشم می گردد. با استفاده از کانسیلر اصلاح نماینده رنگ می توانید این مشکل را حل کنید. با زدن یک لایه کانسیلر اصلاح نماینده به رنگ هلویی می توانید تیرگی های دور چشم را به صورت طبیعی بپوشانید. اگر قرمزی پوست دارید از کانسیلر سبز رنگ بهره ببرید و از کانسیلر آبی برای پوشاندن لکه های تیره یا لکه های پیگمانتاسیون بهره ببرید. کانسیلر اصلاح نماینده رنگ برای خنثی کردن رنگ و یاری به پوشش است و پوشش کاملی ایجاد نمی نماید.

8. خط مژه را خیلی تیره می کنید

یکی دیگر از اشتباهات آرایش چشم خط چشم بین مژه و چشم است. اگر این قسمت را با مداد پررنگ پر کنید شما را پیرتر نشان می دهد و پس چند دقیقه خط چشم پخش شده و زیر چشم سیاه می گردد. برای حل این مشکل فقط خط پلک بالا را با مداد پر کنید و خط پایینی چشم را با سایه ابرو بکشید. برای داشتن ظاهری جوان تر به جای رنگ های مشکی از سایه قهوه ای یا خاکستری بهره ببرید.

9. چشم های خود را لیفت نمی کنید

اگر احساس می کنید چشم هایتان افتاده به نظر می رسد و باعث پیری چهره شما شده است، با کانسیلر می توانید کمی چشم های خود را لیفت کنید. برای لیفت چشم کانسیلر را با زاویه رو به بالا بزنید و از زیر گوشه بیرونی چشم تا دم ابرو آن را بکشید. این کار را در هر دو طرف انجام دهید. با این کار حتی بدون کانتور صورت شما کمی لیفت می گردد.

10. سایه چشم خود را اشتباه زده اید

همه ما چشم های متفاوتی داریم و با توجه به فرم و رنگ چشم های خود باید تکنیک سایه زدن را انتخاب کنید. سایه اسموکی مجذوب کننده است ولی می تواند صورت شما را پیرتر نشان دهد و یکی از اشتباهات آرایش چشم زدن سایه چشم تیره است. برای داشتن ظاهری جوان تر، سایه های خنثی، ملایم و براق را انتخاب کنید. بعلاوه به جای انگشت از براش بهره ببرید تا سایه را تمیزتر پخش کنید.

کلام آخر

چشم در زیبایی چهره تأثیر زیادی دارد و آرایش چشم اشتباه می تواند این زیبایی را از بین ببرد. به جز نکات گفته شده در این مقاله برای این که چهره خود را جوان تر نشان دهید همواره مژه های خود را فر کنید. مژه های فر به باز شدن چشم و شاداب شدن چهره یاری می نمایند. بعلاوه روی مژه های بیرونی خود ریمل بزنید.

منبع: glam

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مرداد 1402 بروزرسانی: 26 مرداد 1402 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2568

به "10 اشتباه در آرایش چشم که شما را پیرتر نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اشتباه در آرایش چشم که شما را پیرتر نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید