200 هزار تا 9 میلیون تومان برای خواب در کیسه!

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران، طبیعت گردها از خواب در سرمای طبیعت و کشیدن زیپ کیسه خواب تا زیر گلو خاطرات زیادی دارند ولی در بازار امروز کشور، برای داشتن یک خواب آرام در این کیسه کارراه انداز و مفید، چند صد هزار تومان یا چند میلیون تومان باید هزینه کرد؟ این گزارش طبیعت گردها را در یافتن پاسخ این پرسش یاری می نماید.

200 هزار تا 9 میلیون تومان برای خواب در کیسه!

چند مدل کیسه خواب در بازار موجود است؟

به طور کلی کیسه های خواب 2 مدل دارند. در واقع این محصول به دو دسته مدل پر و الیاف تقسیم می گردد که شما باید با توجه به کارایی و نوع سفر خود آن را انتخاب کنید. به همین علت حتما در زمان خرید باید ذکر کنید که کیسه خواب مخصوص کوهنوردی می خواهید یا در پی کیسه خوابی برای طبیعتگردی هستید. به طور معمول افرادی که در پی برنامه های طبیعتگردی هستند از کیسه خواب الیافی استفاده می نمایند، زیرا در مناطقی مانند جنگل در صورتی که باران یا شبنم با کیسه خواب برخورد کند الیاف کمی نم دار می گردد و صبح آن روز با یک تکان کیسه خواب خشک می گردد. البته حجم و وزن الیاف زیاد است و گرمایی کمتر نسبت به جنس پر دارد، اما کیسه خوابی با جنس پر برای افراد کوهنورد است که در ارتفاعات هستند، زیرا این کیسه خواب حجم و وزن کمتری نسبت به الیافی دارد و گرمای بیشتری دارد. البته در حال حاضر الیاف های جدیدی در اروپا فراوری شده که مشابه پر عمل می نماید و قیمتی مناسب تر دارد، اما به علت تحریم ها هنوز وارد ایران نشده است.

چندان در پی مدل های زنانه یا مردانه نباشید

جالب است بدانید کیسه خواب های چندان برای آقایان و خانم ها تفاوتی ندارند. البته بعضی برندهای اروپایی از نظر سایزی برای خانم ها با آقایان فرق دارد، اما در برندهای رایج چندان اختلافی میان مدل های زنانه و مردانه وجود ندارد، زیرا تقریبا در یک سایز فراوری می شوند.

مهمترین نکته برای استفاده از کیسه خواب

جالب است بدانید که تنها دما و اندازه گرمای کیسه خواب مهم نیست بلکه اندازه درجه حرارت شخصی که از آن استفاده می نماید، مهمتر است. سرمایی یا گرمایی بودن شخص، پیر یا جوان بودن و اندازه تعریق بسیار مهم است. بعلاوه نوع زیراندازی که استفاده می گردد نیز بسیار مهم است، اما در حالت نرمال برای کیسه خواب 3 نوع درجه وجود دارد که شامل extreme، comfort و limit می شوند. هر کدام از دسته های مختلف در میان برندهای اروپایی حدود 10 تا 20 درجه اختلاف وجود دارد، یعنی کسی که می خواهد در دمای منفی 10 درجه شب بخوابد باید کیسه خواب آن 25- تا 30- درجه سانتیگراد باشد که بتواند در دمای 10- درجه سانتیگراد خواب راحت داشته باشد. Extreme دمایی است که با کت، جوراب و شلوار پر می خوابید، اما در دسته دیگر معمولا limit برای آقایان و comfort برای خانم ها استفاده می گردد. در واقع برای خرید کیسه خواب باید به مقاومت دمای خود توجه داشته باشید. البته لباسی که در زمان استفاده از کیسه خواب برتن دارید نیز بسیار مهم است، در واقع باید لباس پایه یا اول حتما به تن باشد.

در پی کیسه خواب ضد آب نباشید

کیسه خواب ضد آب وجود ندارد البته در جهان چنین کیسه خواب هایی فراوری شده، اما اصولا نباید کیسه خواب ها ضد آب باشند، زیرا باید پارچه خاصی برای ضد آب بودن آن استفاده گردد که بدون شک وزن پارچه بالا رفته و اجازه پف کردن به الیاف را نمی دهد، اما یک روکش برای کیسه خواب وجود دارد که نسبت به آب مقاوم است.

برترین برندهای بازار را بشناسید

در حال حاضر deuter، فرینو، و او دِ ، سالوا از برترین برندهای خارجی است که در بازار وجود دارد. در میان آن ها نیز برند ایرانی گایا، آپامر در مدل الیاف در بازار وجود دارند. البته در زمان خرید اگر جز افراد کوهنورد آن هم به صورت حرفه ای هستید باید در پی برندهای خارجی باشید تا بتوانید احتیاج خود را در ارتفاع تامین کنید.

با چه میزان پول به خرید برویم؟

اگر در پی خرید کیسه خواب ایرانی با جنس الیاف هستید باید از 210 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه کنید، اما در همین مدل قیمت برای برندهای خارجی از 500 هزار تومان شروع و به 2 میلیون تن می رسد. البته قیمت کیسه خواب پر برند اروپایی از 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 9 میلیون تومان در بازار وجود دارد.

حتما به سراغ متخصص بروید

در زمان خرید باید توجه داشته باشید که فروشگاه مورد نظر شما متخصص بوده و تجربه کافی در زمینه کوهنوردی دارد، متاسفانه نبود تخصص در زمینه فروش تجهیزات کوهنوردی به منزله بازی با جان کوهنورد است.

چطور کیسه خواب را تمیز کنیم؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که پس از بازگشت به خانه اگر کیسه خواب شما از جنس پر است باید آن را در فضای باز نگهدارید تا پر آن نشکند و به اصطلاح خورد نگردد. به طور معمول کیسه خواب ها کم شسته می شوند، اما برای شستشوی آن بهتر است از آب ولرم و شامپو بچه استفاده کرد و اجازه داد کف روی کیسه خشک گردد. بعلاوه توصیه می گردد برای داخل کیسه خواب از یک پارچه تترون استفاده گردد که بتوان بعد از هر سفر آن را شست.

اطلاعات این گزارش از فروشگاه بنادک تهیه شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2485

به "200 هزار تا 9 میلیون تومان برای خواب در کیسه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 هزار تا 9 میلیون تومان برای خواب در کیسه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید