22 عنوان کتاب بریل کانون رونمایی شد

به گزارش تور چین ارزان، مجموعه 22 عنوان کتاب به خط بریل از آثار نویسندگان مختلف ادبیات کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان رونمایی شد.

22 عنوان کتاب بریل کانون رونمایی شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش ، روز سه شنبه (12 آذر) به مناسبت روز جهانی معلولان، 22 عنوان کتاب کودک و نوجوان به خط بریل برای نابینایان رونمایی شد.

این مراسم با حضور تعدادی از نویسندگان کتاب ها و همچنین بچه ها و نوجوانان نابینا در مرکز فرهنگی هنری شماره 21 کانون در بوستان فدک برگزار گردید.

زهره پریرخ یکی از نویسندگان حاضر در مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: کلمه ها مثل دانه های باران برای ما لذت بخش هستند؛ بارش کلمه ها گاه خشنود، گرم و خنک مان می نماید و این کلمات با فکر و خیال ما بازی می نمایند. امیدوارم باران کلمات هر روز بیشتر از پیش گردد و برای بچه ها نابینا کتاب های بیشتری به همراه بیاورد.

یکی از بچه ها نابینای مرکز شماره 21 کانون در ادامه بخش هایی از یک کتاب بریل با عنوان داستان قلقلک نوشته سپیده خلیلی را خوانش کرد.

سپس مجید عمیق نویسنده و مترجم کتاب های کودک و نوجوان رو به بچه ها نابینا اظهار کرد: من همواره از این بابت خشنودم کانون به عنوان پرچم دار چاپ کتاب های بریل این حوزه را گسترش دهد و تنوع موضوعی داشته باشد تا آگاهی شما در زمینه های مختلف افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: کتاب انسان و طبیعت درباره پدافند غیرعامل است که در آن شیوه های مختلف برای جلوگیری تلفات در زمان جنگ شرح داده شده است.

عمیق یادآور شد: ما انسان ها بسیاری از اختراع های خود را از طبیعت و زندگی یاد گرفته ایم.

وی تأکید کرد: بهتر است فقط کتاب های منتشر شده در کانون تبدیل به کتاب بریل نگردد، بلکه کتاب هایی ویژه نابینایان نوشته گردد. می توانیم رمان های بلند را برای نابینایان خلاصه و با خط بریل بنویسیم.

بعد از این سخنان، میترا ناظم مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 21 کانون به قصه گویی برای بچه ها نابینای حاضر در مراسم پرداخت.

سپس راضیه پارسایی یکی از دانش آموزان نابینای مدرسه نرجس برای حاضران فلوت نواخت.

روح الله کاظمی زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون، دیگر سخنران این مراسم گفت: برای عزیزان روشندل غیر از کتاب هایی که امروز رونمایی می شوند و در مراکز کانون در سراسر کشور پخش می شوند، 31 عنوان کتاب بریل در اختیار دوستان روشندل قرار می گیرد.

وی یادآور شد: 20 نسخه کتاب شنیداری سال گذشته داشتیم و سال جاری بیش از 30 عنوان شنیداری داریم. اولین نمایش نامه شنیداری با عنوان جزیره بی تربیت ها، کتاب های علمی، رمان های تألیفی و ترجمه ای برای دوستان نابینا آماده شده است.

کاظمی زاده در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد در کانون کتاب هایی نیز ویژه بچه ها کم بینا و کم شنوا فراوری گردد.

سپس از 22 عنوان کتاب منتشر شده با خط بریل رونمایی شد.

شاه محمدی معلم دانش آموزان نابینای مدرسه نرجس نیز در بخش خاتمهی مراسم یادآور شد: خشنودم که از سوی کانون پرورش فکری بچه ها ونوجوانان به کتاب های بریل توجه شده است. متأسفانه حق بچه ها نابینا نادیده گرفته شده و کتاب هایی در قالب بریل منتشر می شدند که ناشران دوست دارند، نه موضوع ها و کتاب هایی که بچه های نابینا دوست دارند.

وی توضیح داد: به کتاب برای بچه ها نابینا توجه نمی گردد در صورتی که باید سطح علمی بچه ها نابینا با همسن های بینای خود رشد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 868

به "22 عنوان کتاب بریل کانون رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 عنوان کتاب بریل کانون رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید