معبد فانوم رانگ در تایلند

به گزارش تور چین ارزان، معبد فانوم رانگ یک مجموعه از معابد هندو است که معماری بی‌نظیری دارد. این معبد بر روی یک آتشفشان خاموش در شمال شرق تایلند، در قرن دهم تا سیزدهم توسط کِمِری ها به عنوان هدیه به شیوا یک خدای هندو ساخته‌ شده‌اند.

معبد فانوم رانگ در تایلند

معبد فانوم رانگ به عنوان خانه مقدس شیوا ساخته شده است. این معبد رو به شرق بوده و چهار بار در سال نور خورشید از تمامی 15 درگاه معبد به داخل آن می‌تابد. در این زمان مردم بومی جشن فانوم رانگ در طی مراسمی باستانی و موزیک و نورافشانی جشن برپا می‌کنند.

این معبد زیبا در بالای یک تپه ساخته شده و به محض رسیدن به این مکان با یک مسیر 160 متری به سمت معبد روبرو خواهید شد. در این مسیر مناظر طبیعی خارق‌العاده‌ای به چشم می‌خورد که از آن‌ها می‌توان به برج اصلی و پله‌های منتهی به آن اشاره نمود. در قسمت راست این مسیر یک خیمه و سایبان برای پادشاه ساخته شده تا در ان جا خود را برای اعمال مذهبی آماده کند.

این مکان زیبا که یکی از مناطق محبوب برای گردشگران تور ارزان تایلند و کسانی است که همیشه به دنبال بازدید از جاذبه‌های خاص هستند. این مکان در زمان تعطیلات خیلی پرازدحام می‌شود چرا که فصل پرگردشگر تایلند فرارسیده است و افراد زیادی مایل به شرکت در این تورها هستند. در انتهای مسیر معبد اولین پل ناگا را مشاهده خواهید نمود. براساس یک افسانه پل‌‌های ناگا نماد عبور از دنیای زمینی به دنیای خدایان هستند. دروازه‌های ورودی این معبد و سنگ فرش آن به کنده‌کاری‌های خدایان هندو یعنی شیوا و ویشنو و صحنه‌‎هایی از رامایانای افسانه‌ای تزیین شده است که بسیار دیدنی هستند. هر ساله در ماه آوریل روز سیزدهم جشنواره فانوم رانگ برپا می‌شود که در آن هنگام اشعه خورشید به 15 ورودی معبد می‌تابد و محیطی رمز آلود ایجاد می‌کند.

انتشار: 25 مرداد 1396 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1

به "معبد فانوم رانگ در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد فانوم رانگ در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید