اتحادیه اروپا اعزام هیأت نمایندگی به هنگ کنگ را آنالیز می نماید

به گزارش تور چین ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در اقدامی مداخله جویانه اصلاحات انجام گرفته در نظام سیاسی هنگ کنگ را نقض تعهدات بین المللی چین دانسته و تهدید کرد که هیأتی را جهت بازدید به این شهر گسیل خواهد نمود!

اتحادیه اروپا اعزام هیأت نمایندگی به هنگ کنگ را آنالیز می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این اقدام احتمالی اتحادیه اروپا ممکن است خشم پکن را برانگیزد زیرا آن را مداخله ای آشکار در امور داخلی خود تلقی خواهد نمود و همین امر روابط میان این اتحادیه با چین را که پیش از این با توقف انعقاد یک قرارداد سرمایه گذاری با پکن به بهانه نگرانی از شرایط هنگ کنگ، ادعاهای ارضی چین بر بخش اعظمی از دریای جنوبی چین و بازداشت مسلمانان اویغور در شمال غربی این کشور رو به تیرگی گرائیده بود، بیش از پیش با بحران روبرو می نماید.

به همین دلیل، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای بیان کرد که این اتحادیه واکنش خود به شرایط هنگ کنگ را به وسیله افزایش حمایت از جامعه مدنی و رسانه ها، ترویج آزادی بیان، تسهیل عبور و مرور شهروندان هنگ کنگ (به اتحادیه اروپا) و بعلاوه تضمین رصد دادگاه های فعالان دموکراسی در هنگ کنگ تشدید خواهد نمود.

بورل در ادامه اضافه نمود که ملاقات هیأتی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا (از هنگ کنگ) هم آنالیز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 1995

به "اتحادیه اروپا اعزام هیأت نمایندگی به هنگ کنگ را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا اعزام هیأت نمایندگی به هنگ کنگ را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید