تور ترکیه: اردوغان: 80 درصد صنایع نظامی ترکیه بر پایه توان داخلی است

به گزارش تور چین ارزان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که این کشور 80 درصد اقلام نظامی مورد نیازش را در داخل فراوری می نماید.

تور ترکیه: اردوغان: 80 درصد صنایع نظامی ترکیه بر پایه توان داخلی است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان ملاقات با گروهی از جوانان در موزه تروا در استان چاناک قلعه در غرب ترکیه مدعی شد این کشور در 80 درصد صنایع نظامی و دفاعی به خود متکی است.

به نوشته روسیا الیوم، اردوغان گفت: در گذشته 20 درصد صنایع دفاعی بر پایه توان داخلی بود و اکنون این اندازه به 80 درصد رسیده است، یعنی اینکه توانستیم در این موارد روی پای خود بایستیم.

اردوغان با اشاره به درخواست آمریکا از ترکیه برای بازگردانی سامانه دفاع موشکی اس-400 به روسیه گفت: ما به آن ها گفتیم که چرا باید این سامانه را باز گردانیم؟ شما چنین سامانه ای به ما نمی دهید، بنابراین باید خودمان به فکر امور خود باشیم. روس ها پیشنهاد فروش اس-400 را دادند و ما هم از آن ها خریدیم.

رئیس جمهور ترکیه سپس تأکید کرد که آمریکا همان خطا را در مورد جنگنده اف-35 انجام داد. او اضافه کرد: ما یک میلیارد و 400 میلیون دلار برای جنگنده ها پرداخت کردیم ولی چیزی به دست نیاوردیم. اکنون نیز پیشنهادات جدیدی به ما شده و باید ببینیم که چه می گردد. اما ان شاءالله خودمان در نهایت آن را می سازیم.

اردوغان بعلاوه با اشاره به عملیات کشف و استخراج نفت و گاز در دریای سیاه و مدیترانه، مدعی شد که ترکیه در حوزه انرژی وارد مرحله جدیدی شده است و هر زمان که فراوری گاز طبیعی شروع گردد، شهروندان ترکیه از آن بهره مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: chinaro.ir شناسه مطلب: 2198

به "تور ترکیه: اردوغان: 80 درصد صنایع نظامی ترکیه بر پایه توان داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: اردوغان: 80 درصد صنایع نظامی ترکیه بر پایه توان داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید